کد خبر: ۱۸۱۰۰۶
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

بزرگ‌ترین کنسرسیوم معدنی با چند شرکت بورسی و برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها
مدیرعامل "ومعادن" خبر داد:

بزرگ‌ترین کنسرسیوم معدنی با چند شرکت بورسی و برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها

مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از تشکیل بزرگ‌ترین کنسرسیوم معدنی با حضور چند شرکت بورسی و برای سرمایه‌گذاری در استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرحسین نادری در حاشیه مراسم بازگشایی نماد تجلی اعلام کرد: پرتفوی کلی تجلی ، نگاه جدیدی به بازار سرمایه ارائه داد تا از طریق سرمایه‌های موجود ، طرح ها را تجهیز و به مرحله تولید برساند . به همین منظور طرح های منتخب مانند گندله سازی صبانور و کنستانتره سازی فولاد شرق خراسان که عمدتاً در حوزه فرآوری بودند ، انتخاب شدند.

بازده سرمایه‌گذاری در این طرح ها بالا و دوره بازگشت سرمایه ، کوتاه است. سه شرکت فولاد کردستان ، معدن زغالسنگ گلندرود و شرکت اکتشافی تجلی صبا به شرکت تجلی اضافه شده اند. بررسی‌ها نشان از افزایش قیمت جهانی زغال‌سنگ و کک دارد و حوزه زغال‌سنگ از بخش‌های پربازده معدنی ایران بوده و بر اساس مطالعات ، اهمیت اقتصادی زغال‌سنگ بیش از طلا است.

طرح های تعریف شده "تجلی" در حوزه گندله، سنگ آهن و فرآوری فولاد است که بازدهی مطلوبی دارند.گزارش پیشرفت طرح ها در بازه‌های سه ماهه به بازار سرمایه ارائه خواهد شد.

با توجه به نیاز زنجیره در بخش اکتشاف، سرمایه‌گذاری در این بخش در دستور کار قرار گرفت و با تجمیع نیروی انسانی متخصص در کنار تجهیزات به‌ روز در این شرکت به‌ زودی گزارش های در این حوزه منتشر خواهد شد.

عملیات اکتشافی در اردبیل آغاز شده و احتمال می رود ، ذخایر مناسب پلی‌متال و سنگ آهن در این منطقه شناسایی شود. اقداماتی که در صبانور انجام شده ، نشان داد در غرب ایران ذخایر قابل توجه سنگ آهن وجود دارد و نتایج قابل قبولی حاصل شده است.

با توجه به موقعیت مناسب منطقه غرب ایران از نظر دسترسی به بازار ، تامین آب و ماده معدنی اولیه، خرید سهام عمده فولاد کردستان اقدامی اقتصادی بوده و امید است ساخت و بهره‌برداری این طرح در کمترین زمان انجام شود.

تشکیل بزرگترین کنسرسیوم معدنی برای سرمایه‌گذاری

بزرگترین کنسرسیوم معدنی متشکل از شرکت ها و معادن، گل‌گهر، چادرملو ، گوهرزمین و سرمایه‌گذاری غدیر برای سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف در سیستان و بلوچستان تشکیل شده و آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در طرح های اعلام شده از سوی دولت و وزارت صنعت را دارد . مردم منطقه نیز سهام‌دار و بعد از اجرای طرح ها منتفع می‌شوند.

شرکت مهندسی ایریتک سوابق و تجارب موفقی در فولاد مبارکه، فولاد خراسان و سایر شرکت های معدنی و فولادی بزرگ داشته و تونایی برنامه ریزی برای ایجاد طرح های جدید را دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ