کد خبر: ۱۸۱۰۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

سه کشور اول ایرانی ها برای مهاجرت / اختلاف ۱۰ برابری دستمزد
مدیر رصدخانه مهاجرت اعلام کرد:

سه کشور اول ایرانی ها برای مهاجرت / اختلاف ۱۰ برابری دستمزد

مدیر رصدخانه مهاجرت با اشاره به تشدید فشار‌های اقتصادی در ایران و اختلاف ۱۰ برابری دستمزد ، آلمان ، انگلیس و استرالیا را اولین مقصد ایرانی ها برای مهاجرت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام صلواتی با اشاره به افزایش روند مهاجرت ایرانی ها به خبرآنلاین گفت: هر زمان شرایط اقتصادی و اجتماعی بهتر شود ، خروج ایرانیان کاهش می یابد ولی با تشدید فشار‌های اقتصادی ، مهاجرت روند صعودی می‌گیرد.

وی افزود: ایران تحت تاثیر تلاطم‌های اقتصادی و تحریم قرار گرفته و نرخ برابری ریال در برابر ارز‌های خارجی مخصوصا دلار باعث می‌شود، حقوق و دستمزد‌های خارج از کشور جذابیت داشته باشد. در ایران حداقل حقوق بین ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان بوده اما کف حقوق بازار کار جهانی اگر به‌ طور میانگین دو هزار دلار در ماه در نظر گرفته شود با نرخ متوسط دلار در ایران به ۵۰ میلیون تومان می رسد. یعنی اختلاف ۱۰ برابری !

این مقام مسئول ادامه داد: آلمان اولین مقصد ایرانی‌ها برای مهاجرت به اروپا و سپس انگلستان دومین مقصد در خارج از اتحادیه اروپا است. حدود ۸۳ هزار و ۵۳۱ ایرانی در انگلیس زندگی می‌کنند. همچنین استرالیا یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت ایرانی‌ها بوده و تعداد جمعیت ایرانی‌ها در این سال‌ها ، صعودی بود .

به گفته صلواتی ، جمعیت بیکار فارغ التحصیل همان جمعیت بالقوه برای مهاجرت هستند و جمعیت فارغ التحصیل زنان ایرانی بسیار بیشتر از مردان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ