کد خبر: ۱۸۱۰۸۷
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

دو عضو دیگر گروه مذاکره کننده آمریکا مجبور به ترک وین شدند
به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی:

دو عضو دیگر گروه مذاکره کننده آمریکا مجبور به ترک وین شدند

دو عضو دیگر گروه مذاکره‌کننده آمریکایی به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی ، وین را ترک کرده و به واشنگتن بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه وال‌استریت به نقل از افراد مطلع از روند مذاکرات وین اعلام کرد: با رسیدن گفت‌وگوهای احیای برجام با ایران به مرحله حساس ، اختلافاتی در گروه مذاکره‌کننده آمریکا بر سر سخت‌گیری با تهران و زمان خروج از مذاکرات ایجاد شده و برخی از اعضا پس از اصرار به رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به دلیل اختلاف نظر با مواضع رابرت مالی ، وین را ترک کردند.

بر اساس این گزارش، پیش از این هم ریچارد نفیو به دلیل اختلافات در مورد نحوه اجرای گفتگوها، چند روز پیش از مذاکرات عقب نشینی کرد.

اختلافات در گروه آمریکا در رابطه با طیفی از مسائل از جمله اینکه آیا مذاکرات را در اوایل دسامبر پس از بازگشت تیم جدید ایران به وین و عقب نشینی از امتیازات قبلی ایران قطع کرد یا خیر و همچنین اینکه چقدر در اجرای تحریم‌ها سخت می‌توان عمل کرد به‌وجود آمده است.

آمریکایی‌ها در مورد اینکه آیا سال گذشته برای محکوم کردن ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فشار بیاورند یا نه و در مورد اینکه بازگرداندن زمان گریز ۱۲ ماهه واقعاً چه زمانی ممکن است، اختلافاتی داشتند. این تمام اختلافات نبود و شکاف بزرگی هم در گروه آمریکایی ایجاد شده و  برخی از تصمیمات سیاستی که افرادی از آن خشنود نبودند پس از بحث و گفتگو در سطوح عالی دولت اتخاذ شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ