کد خبر: ۱۸۱۱۵۳
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

واشنگتن از مدت ها قبل آماده مذاکره مستقیم با تهران است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن از مدت ها قبل آماده مذاکره مستقیم با تهران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به محدودیت زمانی برای احیای برجام از آمادگی واشنگتن برای مذاکره مستقیم با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ند پرایس درباره آخرین روند مذاکرات وین اعلام کرد: در نتیجه سیاست‌های نادرست ترامپ، برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت فراوانی داشته و انتخاب‌هایی بسیار دشوار و چالش‌ برانگیز برای واشنگتن باقی مانده اما مسیری که در پیش گرفته‌ در راستای منافع ملی بوده و آن بازگشت دوجانبه به تعهدات برجام است.

این مسیر، بهترین راه بازگرداندن محدودیت‌های شدید ، دائمی و قابل راستی آزمایی بر برنامه هسته‌ای ایران است. احتمال می رود روزی برسد که مزایای توافق با وجود پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران کاهش یابد. بنابراین کاخ سفید به دنبال بازگشت دوجانبه به برجام است ولی تمام گزینه‌ها را بررسی می‌کند.

سیاست های غلط دولت ترامپ، گزینه های دشواری به جا گذاشت. کارزار فشار حداکثری، شکستی خفت‌بار بود. هر وعده‌ای که برای حصول توافقی بهتر، تضعیف روحیه شبه نظامیان‌ تروریستی و متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران داده بود برعکس آن محقق شد !

به تازگی ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام آمادگی کرده اما واشنگتن از مدت ها قبل حاضر به دیدار و گفت و گو با تهران بود. بنابراین به ایران بستگی دارد اقدامی در این زمینه انجام دهد. تعامل مستقیم پربارتر بوده و ارتباطی کارآمد را میسر می‌کند . لذا در شرایط فعلی که زمان احیای برجام محدود است ، ضرورت دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ