کد خبر: ۱۸۱۱۶۵
۰:۰ - ۱۲۷۸/۱۰/۱۱

در صورت باز نشدن کیسه هوا در تصادفات، خودروساز به دستگاه قضا معرفی می شود
رئیس پلیس راهور :

در صورت باز نشدن کیسه هوا در تصادفات، خودروساز به دستگاه قضا معرفی می شود

رئیس پلیس راهور از ابلاغ بخشنامه ای خبر داد که در صورت باز نشدن کیسه هوا در تصادفات، خودروساز به عنوان مقصر به دستگاه قضایی معرفی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سردار کمال هادیانفر با انتقاد از کیفیت نامطلوب خودروهای داخلی به روزنامه جوان گفت: خودروسازان استاندارد‌ها را در تولید رعایت نمی‌کنند و همین موضوع باعث افزایش تلفات جاده‌ای و خیابانی می‌شود.

وی افزود: این ادعا مزاح است که رانندگان باید با زوایه مناسب تصادف کنند تا ایربگ‌ها باز شوند. مستندات باز نشدن کیسه‌های هوا در تصادف بهبهان موجود است. ایربگ راننده که سوئیچی نیست. برای سرنشین سوئیچی است که در این حادثه همه آنها باز بوده اما عمل نکرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: به مأموران راهور ابلاغ شده هر جا در تصادفات ایربگ باز نشد ، خودروساز را به مقام قضایی معرفی کنند تا مردم بتوانند خسارت بگیرند.

سردار هادیانفر گفت : ۳۳‌دستگاه به طور مستقیم و غیر‌مستقیم در حوزه ایمنی و کاهش تصادفات مسئولیت دارند. هفت‌ دستگاه دارای مسئولیت مستقیم هستند که در این میان  ، سهم وزارت راه ۳۳‌درصد، پلیس ۱۹‌درصد ،  وزارت صنعت ۱۵‌درصد، صدا و سیما ۱۲‌درصد، وزارت بهداشت ۱۱‌درصد و وزارت کشور و شهرداری‌ها ۱۰‌ درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ