کد خبر: ۱۸۱۱۷۱
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۷

فرصت مناسب برای پول تازه نفس برای خرید سهام ارزان اکثر شرکت های بورس
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

فرصت مناسب برای پول تازه نفس برای خرید سهام ارزان اکثر شرکت های بورس

کارشناس بازار سرمایه با اعلام دلایل ریزش ماه های طولانی بورس ، اعلام کرد: قیمت بسیاری از سهام به کمتر از ارزش ذاتی رسیده‌ و شرایط مناسبی برای پول‌های تازه نفس ایجاد شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبدی درباره اوضاع بازار سرمایه که با افزایش بی اعتمادی فعالان و تشدید زیان 19 ماهه سهامداران و وعده های مسئولان همراه شده به ایرنا اعلام کرد: بورس در دی روند مناسبی را تجربه نکرد و حتی در برخی مواقع با بحران مواجه شد و  از نظر افت شاخص و ریزش، بدترین روزها را تجربه کرد که عمدتا" ناشی از چالش‌های بودجه است .

از سوی دیگر قطع گاز شرکت های پتروشیمی فولادی، کاهش دلار و چشم‌انداز مذاکرات برجام ، نبود نقدینگی، عدم ‌مشارکت بازارگردان‌ها و حقوقی‌ها در کلیت بازار تاثیرگذار بود و بحرانی فراگیرتر رقم خورد و حجم گسترده‌ای از ترس و نگرانی سهامداران ایجاد شد. با این اوضاف، نبود نقدینگی بزرگترین ریسک بازار است.

اصلی‌ترین عامل ریزش هم تبلیغات و اقدامات گسترده دولت روحانی و دعوت سراسری مردم به بازار آن هم بدون فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و عدم کمک به آموزش و اطلاع رسانی عمومی بود.

 پیش‌بینی بازار در بهمن

پیش بینی روند بازار در بهمن ماه و با شرایط فعلی، سخت است اما قیمت سهام شرکت‌ها به کمتر از ارزش ذاتی رسیده‌ و به نظر می‌رسد چنین موقعیتی، شرایط مناسبی برای پول‌های تازه نفس فراهم کرده باشد. نمودارها هم نشان‌ از کف قیمتی سهام دارند و ه نظر می رسد قیمت ها در همین محدوده‌ها باشد.

گزارش شرکت‌های بزرگ هم نشان‌ از وضعیت بسیار مساعد داشت و بسیاری از شرکت‌ها در سه ماه سوم سال، عملکرد مثبتی به نمایش گذاشتند و در دی‌ماه هم فروش بسیار جالبی ثبت کردند. این عوامل نشان می‌دهد بازار دچار بیش واکنشی به اخبار حاشیه شده و نقش عوامل روانی در روند بیش واکنشی بیشتر از عوامل بنیادی است.

سرمایه‌گذاران هوشمند در این شرایط می‌توانند از موقعیت استفاده کرده و ورود کم ریسکی تجربه کنند. آن هم در شرایطی که سیگنال‌های قوی داده شده و بازار از این به بعد مسیر جدیدی را تجربه خواهد کرد. در این میان باید نقش صندوق تثبیت بازار سرمایه و حقوقی های فعال، پررنگ‌تر شود و تعامل فعالان بازار و دولت افزایش و نحوه مدیریت شرکت‌های دولتی هم باید بهبود یابد.

بازارگردان ها نیز باید با بودجه بیشتر و اقدام موثرتر به بازار کمک کنند تا زمینه افزایش نقدشوندگی فراهم شود. آن هم در شرایطی که قیمت های نفت و کامودیتی ها هم بسیار مناسب است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ