کد خبر: ۱۸۱۱۷۵
۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۷

مجلس با کلیات طرح انتقال سوابق بیمه بازنشستگی بین صندوق‌ها موافقت کرد

مجلس با کلیات طرح انتقال سوابق بیمه بازنشستگی بین صندوق‌ها موافقت کرد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌ های بازنشستگی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس در نشست علنی در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌ها ، کلیات این طرح را با 189 رأی موافق تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، طبق تصمیم هیات رئیسه و مطابق قانون مقرر شد این طرح به صورت دوشوری در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

به گفته مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در این طرح تعاریف جدیدی از جمله وجوه مستمری جمع که بیانگر تاکید بر رفع مشکلات بیمه شدگان دارد ، ارائه شده و شرایط بیمه ای، نحوه نقل و انتقال سوابق ، حق بیمه ، کسور بازنشستگی و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نصرالله پژمانفر در مخافت با این طرح گفت: تعاریف ارائه شده در این طرح ابهام دارد و حکم کلی برای رفع مشکل مالی صندوق ها ارائه شده است. در این طرح باید به افراد بیمه شده توجه شود که این گونه نیست.

وی افزود: طولانی بودن فرآیند نقل و انتقال از دیگر اشکالات طرح کمیسیون اجتماعی است که باید مجدداً به این کمیسیون بازگشته و مورد بازنگری قرار گیرد.

محمدرضا دشتی اردکانی هم در مخالفت با کلیات این طرح گفت: مابه التفاوت پرداخت شده ای که در این طرح پیش بینی شده ، مشمول افراد خاصی می شود. در برخی موارد صندوق های بازنشستگی برای افراد تا 50 میلیون تومان هزینه واریز می شود که منطقی نیست. این طرح با اصل 4 قانون اساسی مغایرت داشته و سبب تضییع حقوق افراد می شود.

جعفر قادری در موافقت با این طرح گفت: اجرای این طرح بار مالی به همراه نخواهد داشت. اگر این اقدام به موقع انجام نشود، افراد باید مبالغ کلانی پرداخت کنند. با توجه به اینکه در قوانین، همه امور به روز می شود این موضوع نیز باید به روز رسانی شود. به عنوان مثال افراد برای پرداخت مابه التفاوت سه ساله حق بیمه گاهی باید 200 الی 300 میلیون تومان پرداخت کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ