کد خبر: ۱۸۱۲۰۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۹

توقف موقت مذاکرات برای تصمیم سیاسی، واکنش های آمریکا ، ایران و دو احتمال
آخرین تحولات در وین نشان داد:

توقف موقت مذاکرات برای تصمیم سیاسی، واکنش های آمریکا ، ایران و دو احتمال

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا از توقف موقت مذاکرات و از سرگیری رایزنی ها از هفته آینده خبر داد که واکنش های آمریکا ، ایران ، روسیه و چین همراه بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انریکه مورا درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات گروه 1+4 با ایران در توییتر اعلام کرد: هشتمین دور مذاکرات که از ۲۷ دسامبر شروع شده تا الان طولانی‌ترین دور مذاکرات بود و به طور موقت متوقف می‌شود. نمایندگان هم برای مشورت به پایتخت‌ها بازگشته و هفته آینده بازمی‌گردند. در این مقطع نیاز به تصمیم سیاسی است .

وزارت خارجه آمریکا هم اعلام کرد: مذاکرات وین در این ماه به شکلی بی سابقه تشدید و به مرحله نهایی نزدیک شده که نیازمند تصمیمات سیاسی است.

محمدمرندی مشاور گروه مذاکره‌کننده درباره توقف مذاکرات هم اعلام کرد: آمریکا هر کاری توانسته علیه ایران کرده و نمی‌خواهد تحریم را رها کند .تنها کار هوشمندانه برای آمریکایی‌ها مذاکره بوده و بایدن با ادامه سیاست تحریم ترامپ به دنبال امتیازگیری است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه هم در توییتر نوشت: مذاکرات به سطح پیشرفته‌ای رسیده که نیازمند تصمیمات سیاسی بوده و انتظار می‌رود ادامه دور هشتم ، هفته‌ آینده از سرگرفته شود.

همچنین طبق اعلام مذاکره کننده ارشد چین ، هیات‌ها در قالب‌های مختلف دو و چند جانبه در مورد مسائل اساسی دیدار کردند تا به منظور تکمیل پیش نویس متن توافق ، اختلافات در مورد رفع تحریم‌ها، تضامین و راستی آزمایی را بیشتر کاهش دهند. مطالبات ایران ، منطقی و مشروع است و تلاش می‌شود به متن تبدیل شوند.

مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا هم اعلام کرد: واشنگتن در حال  مذاکره مقطعی است که مربوط به پایان تابستان بوده و به این معنی است که فرصتی برای توافق وجود دارد اما احتمال زیادی هم برای عدم توافق است . پس آمریکا برای هر دو سناریو آماده است .

وی ادامه داد: توافق احتمالی در آستانه تحقق بوده اما باز نمی توان برای آن شانسی قائل شد. چرا که احتمال بسیاری هم وجود دارد که مذاکرات در زمان کوتاهی در آینده به هم زده شود.

در این میان نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم مدعی شد : ایران کانون مشکلات منطقه بوده و راهبردی برای برخورد با ایران و فارغ از نتیجه مثبت یا منفی مذاکرات وین در حال تهیه است .

وی اعلام کرد: موشک‌ های ۲۰۰ دلاری قسام با موشک ۱۰۰ هزار دلاری رهگیری می‌شود و اجازه مذاکرات سیاسی برای تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد و آماده دیدار با سران تشکیلات خودگردان فلسطین هم نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ