کد خبر: ۱۸۱۲۲۰
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۹

برق دومین استخراج‌‌کننده ارزهای مجازی دنیا تا پایان ژانویه قطع شد

برق دومین استخراج‌‌کننده ارزهای مجازی دنیا تا پایان ژانویه قطع شد

برق دومین استخراج‌‌کننده ارزهای مجازی دنیا یعنی قزاقستان به علت شرایط بی‌‌ثبات تامین تا پایان ژانویه قطع شده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یوراسیانت، شرکت دولتی برق قزاقستان اعلام کرد: عرضه برق به استخراج‌کنندگان ارز مجازی را حداقل تا پایان ژانویه قطع شده است . این تصمیم به علت شرایط بی‌‌ثبات تامین برق در سراسر کشور گرفته‌‌ شده و میلیون‌ها نفر در سراسر قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان در ۲۵ ژانویه به‌‌خاطر مشکلات فنی که دلیل آن هنوز کاملا مشخص نشده با قطعی برق مواجه بودند.

رئیس انجمن ملی بلاک‌چین و مراکز اطلاعاتی در قزاقستان گفت: اپراتور شبکه‌‌ ملی برق این کشور تامین برق برای استخراج کنندگان ارز مجازی در قزاقستان را از هفدهم ژانویه قطع کرده و هر زمانی‌‌که شبکه‌های برق کشور با مشکل مواجه می‌شوند، انگشت اتهام به سمت استخراج‌کنندگان ارز مجازی گرفته می‌شود.  عدم فعالیت این استخراج‌کنندگان روزانه یک میلیون دلار به آنها خسارت می‌‌زند. قزاقستان در اوایل زمستان جاری در فکر واردات برق از روسیه افتاد چون تقاضا برای برق توسط استخراج‌کنندگان ارز مجازی بالا رفته بود.

مصرف برق از اوایل سال گذشته میلادی ۸ درصد افزایشی بوده درحالی‌‌که قبلا سالانه تنها ۲ درصد افزایش داشت و یکی از دلایل این اتفاق، اقدام ناگهانی چین در غیرقانونی اعلام کردن استخراج ارزهای مجازی بود. درنتیجه قزاقستان به دومین استخراج‌‌کننده بزرگ ارزهای مجازی در دنیا تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، شبکه‌های برق این ۳ کشور توسط یک شبکه مشترک در زمان شوروی سابق به‌‌هم متصل شده بودند. قطعی برق در این سه کشور برطرف شده اما هنوز هم شبکه‌های برق بی‌‌ثبات هستند. همچنین استخراج‌کنندگان ارز مجازی که پردازش کامپیوترهای آنها مصرف برق بسیار بالایی دارد خود را مسئول این خاموشی‌‌ها نمی‌‌دانند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ