کد خبر: ۱۸۱۲۵۲
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۹

رئیسی سفرهای استانی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد/ بازی ایران و امارات بدون تماشاگر

رئیسی سفرهای استانی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد/ بازی ایران و امارات بدون تماشاگر

رئیس جمهور از لغو سفرهای استانی به منظور جلوگیری از شیوع امیکرون تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: ستادهای استانی در صورت لزوم برای اعمال محدودیت در شهرها اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به لزوم افزایش رعایت دستور العمل های بهداشتی در پی شیوع ویروس اومیکرون اعلام کرد: در این راستا تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط ، سفرهای استانی دولت موقتا انجام نخواهد شد.

وی افزود: تزریق دوز سوم واکسن کرونا ضرورت دارد. همچنین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه باید پیگیر تامین منابع لازم برای تجهیز مراکز درمانی و رفع هرگونه کمبود و کاستی در زمینه تجهیزات و داروهای لازم برای درمان کرونا باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: ستادهای استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند در صورت لزوم در چارچوب برنامه های کلی ستاد ملی ، نسبت به اعمال محدودیت در بخش‌ها و شهرستان‌های هر استان اقدام کنند. تصمیم‌گیری درباره شاخص رنگ بندی و اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز و اصناف باید براساس شرایط جدید باشد و به روزرسانی شود.

رئیسی گفت: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق ، نباید تکرار شود . چرا که سبب زیان های فراوان ازجمله افت‌ تحصیلی بسیار بالا شده است. ستادهای استانی مقابله با کرونا فقط در صورت ضرورت می‌توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را برای مدتی تعطیل کنند.

بر اساس این گزارش در جلسه امروز ستاد کرونا مصوب شد با توجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

همچنین مقر شد ، شاخص‌های تعیین رنگ‌بندی شهرها و محدودیت‌ها در جلسات کمیته‌های تخصصی به روزرسانی و سپس تصویب شود.

محمدحسین موسی‌پور نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در جلسه ستاد مرکزی دهه فجر با اشاره به اینکه برپایی راهپیمایی ۲۲ بهمن مشروط به صدور مجوز ستاد ملی کرونا است ، اعلام کرد: در صورتی‌که شرایط کرونایی برای راهپیمایی مناسب نباشد ، مراسم به شیوه‌های دیگر برگزار خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ