کد خبر: ۱۸۱۴۷۹
۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶

دور جدید مذاکرات وین از سه شنبه / احتمال آزادی ۱۰ میلیارد دلاری پول ایران

دور جدید مذاکرات وین از سه شنبه / احتمال آزادی ۱۰ میلیارد دلاری پول ایران

مذاکرات هسته‌ای ایران سه‌شنبه این هفته در وین از سر گرفته می شود و قرار است این موضوع چهارشنبه در کنگره آمریکا بررسی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارین پالیسی، مذاکرات هسته‌ای ایران احتمالا روز سه‌شنبه در وین از سر گرفته خواهد شد.

بر اساس این گزارش، "رو خانا " نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از ایالت کالیفورنیا هم در توئیتر اعلام کرد: به زودی خبرهای شگفت آوری از برجام خواهید شنید. دیپلمات های آمریکایی پیشرفت خارق العاده ای تحت رهبری رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران کسب کرده اند که رضایت بخش است.

توافق مسیر ایران به سوی ساخت بمب هسته ای را مسدود کرد. خروج ترامپ از برجام ، واشنگتن را در مسیر جنگ قرار داد اما زمان برای ورود دوباره به  فرا رسیده است .در این میان، برخی منابع مدعی شدند احتمال آزادی زندانیان آمریکایی در ازای آزادسازی ۱۰ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی، عراق و ژاپن وجود دارد. 

طبق اعلام منابع کره جنوبی، سئول و تهران در حال بررسی برگزاری اولین نشست کاری در ماه میلادی جاری برای حل و فصل مسائل مربوط به دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های کره جنوبی هستند.

جلسه استماع برای بروزرسانی سناتورهای کنگره در خصوص جدیدترین تحولات مذاکرات وین قرار است چهارشنبه این هفته ۲۰ بهمن پشت درهای بسته برگزار شود .

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم با اشاره به گفتگوها با نمایندگان شورای همکاری خلیج فارس، مصر و اردن درباره مذاکرات وین گفت به مشورت‌های نزدیک با شرکای منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ