کد خبر: ۲۲۲۷۸۴
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۱۱

جدول اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
با اعمال برخی اصلاحات:

جدول اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

کلیات جدول هفتم لایحه بودجه مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی با اعمال برخی اصلاحات توسط نمایندگان مجلس تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نمایندگان مجلس با کلیات جدول هفتم بودجه مربوط به اعتبارات دستگاه هایی اجرایی، مخالفت کردند.

بر اساس این گزارش، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان دفاع از کلیات جدول هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: جدول هفت توزیع اعتبارات اعم از اعتبارات هزینه‌ای و تملک بین دستگاه‌های اجرایی را نشان می‌دهد.

رشد اعتبارات در مواردی ناشی از دو عامل است. یک عامل اعتبارات جدول ۹ موردی و موقت ساماندهی و ذیل اعتبارات دستگاه‌های اصلی منتقل شد. اعتبارات جاری برخی دستگاه‌ها همچون وزارت اقتصاد به دلیل ملی شدن بودجه دستگاه‌های استانی رشد بسیاری داشت و از اعتبارات استان‌ها کم و به بخش ملی اضافه شد.

اعتباراتی از سرفصل مالی به سرفصل هزینه‌های جاری انتقال پیدا کرده که محل ابهام است. به عنوان مثال ۱۱ هزار میلیارد تومان از بازپرداخت سود اوراق مالی سال‌های قبل از سرفصلی کسر شده و به اعتبارات برخی دستگاه‌هایی که براساس نظر کمیسیون تلفیق لازم بوده اضافه شود، انتقال پیدا کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در دفاع از گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول هفت لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: دولت در این بخش دو جدول آورده یکی جدول هفت که مربوط به حقوق و مزایا است و دیگری جدول هفت یک که مربوط به برنامه های دستگاه ها است. اگر افزایش اعتباری در مورد بعضی از دستگاه ها در این جدول دیده می شود مربوط به حقوق و مزایا نیست بلکه مربوط به برنامه های آنها است.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان از فروردین ماه و از زمان ابلاغ و اجرای برنامه هفتم توسعه در احکام حقوقی اعمال و پرداخت خواهد شد. مسئولیت جدول ۷ با دولت است. دولت برای این جدول زحمت بسیاری کشیده و کار کارشناسی کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ