کد خبر: ۱۸۳۸۵۸
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸

نرخ بهره آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ باید به بیش از ۳ درصد برسد
مقام ارشد فدرال رزرو:

نرخ بهره آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ باید به بیش از ۳ درصد برسد

رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس برای مقابله با روند صعودی نرخ تورم، خواستار افزایش نرخ بهره آمریکا به بیش از ۳ درصد تا پایان سال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اینوستینگ، جیمز بولارد خواستار افزایش نرخ بهره آمریکا به بیش از 3 درصد تا پایان سال جاری شد و گفت: برای مقابله با روند صعودی نرخ تورم، نرخ بهره باید افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی ضمن مخالفت با تصمیم اخیر فدرال رزرو مبنی بر افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره افزود: افزایش تورم فشار زیادی را به خانواده ها وارد کرده است. فدرال رزرو باید سریعتر وضعیت موجود را سر و سامان داده و نرخ بهره را بطور فزاینده ای افزایش دهد. 

بولارد ادامه داد: در غیر این صورت فدرال رزرو اعتبار را در خصوص هدف تورم از دست خواهد داد. فدرال رزرو باید در 5 نشست آینده ، نرخ بهره را در هر نشست 0.5 درصد افزایش دهد. اقتصاد آمریکا نشان داده در برابر بحران کرونا و ریسک های ژئوپلیتیک واقعا مقاوم است. فدرال رزرو باید برای مقابله با تورم بیش از 6 درصدی اقدامات بیشتری را انجام دهد. 

بنابراین گزارش، فدرال ررزو آمریکا چهارشنبه گذشته نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2018 افزایش داد. سیستم بانک مرکزی آمریکا از ۱۲ بانک ایالتی فدرال شامل بوستون،نیویورک، فیلادلفیا، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لویس، مینیاپولیس، کلنزاس سیتی، دالاس و سانفرانسیسکو تشکیل شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ