کد خبر: ۱۸۳۸۶۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۶

پایان ارزش گذاری سهام ۴۰ و ۲۵ درصدی سایپا و ایران خودرو تا چند روز آینده
وزیر صنعت وعده داد :

پایان ارزش گذاری سهام ۴۰ و ۲۵ درصدی سایپا و ایران خودرو تا چند روز آینده

وزیر صنعت وعده داد ارزش گذاری سهام دو بلوک ۴۰ و ۲۵ درصدی سایپا و ایران خودرو تا چند روز آینده ، نهایی و عرضه این دو بلوک انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین درباره آخرین وضعیت عرضه سهام ایران خودرو و سایپا در بورس که طبق وعده سال گذشته طی سال جاری انجام خواهد شد در شبکه خبر گفت: ۴۰ و ۲۵ درصد سهام سایپا و ایران خودرو متعلق به دولت و خود سهامداری است و باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی ادامه داد: قرارداد مربوط به ارزش گذاری سهام این دو بلوک توسط کارشناسان رسمی دادگستری ، منعقد شده و انتظار می رود طی روزهای آینده ، زمینه واگذاری این دو بلوک فراهم شود.

براساس این گزارش، فاطمی امین 24 اسفند سال گذشته گفته بود: خریداران در صورت تصاحب دو صندلی هیات مدیره خریداران سهام "خودرو و خساپا" ، قادر به تعیین مدیرعامل این شرکت‌ها خواهند بود و نیازی نیست ۱۷ درصد باقی‌مانده سهام سایپا یا ۶.۷ درصد باقی‌مانده سهام ایران خودرو واگذار شود بلکه با حل و فصل مسئله خودسهامداری این شرکت‌ها، پول وارد شده و ساختار سهامداری اصلاح خواهد شد.

۴۰ درصد سهام سایپا برای این شرکت است و اگر پول آن آزاد شود و نقدینگی به شرکت‌های زیرمجموعه برود بین ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان کمتر به تسهیلات نیاز خواهد داشت و قیمت تمام شده تولید خودرو کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ