کد خبر: ۱۸۶۰۳۱
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱/۱۴

تاکید وزیر صنعت بر خروج دو محصول قدیمی و عرضه سهام ایران خودرو و سایپا

تاکید وزیر صنعت بر خروج دو محصول قدیمی و عرضه سهام ایران خودرو و سایپا

وزیر صنعت خواهان خروج دو محصول قدیمی سمند و ۴۰۵ شد بر عرضه سهام ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی تاکید کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی‌امین در بازدید دیروز از ایران‌ خودرو و سایپا و با هدف پیگیری دستورات ۸ ماده‌ای رئیسی، گفت: کاهش خودروهای پارکینگ ایران خودرو به ۱۵ هزار دستگاه در پایان فروردین‌، فراتر از فرمان صادره و بسیار مناسب است. افزایش گارانتی محصولات "خودرو" هم به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش در راستای اجرای فرامین رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: امکان مطالبه کیفیت خودروها با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان به راحتی قراهم خواهد بود و باید رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات با دقت دنبال شود. ایران خودرو نیز می تواند با طرح موضوع و پیگیری ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات استفاده کند تا زمینه کاهش هزینه‌های حمل‌  و نقل و لجستیک فراهم شود.

این مقام مسئول بر خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ تأکید کرد و افزود: بومی‌گزینی از اصول دولت است و سهام ایران خودرو و و سایپا به بخش خصوصی هم عرضه خواهد شد تا مشکل بطور اساسی حل شود.

فاطمی امین با اشاره به اینکه  ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع ، اقدام صحیحی بود که به درستی انجام نشد ، ادامه داد: ساز و کارهای بورس‌ها ممکن است درست و غلط باشند که باعث رکود بازار می‌شود اما ، قیمت گذاری دستوری نادرست بوده و باید برای هر بازاری ضابطه‌ای لحاظ شود تا قیمت‌ها تثبیت شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ