کد خبر: ۱۸۶۰۵۹
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۱/۱۴

سیاست‌ های جدید دولت منجر به کاهش حباب قیمتی خودرو می شود
رییس انجمن قطعه سازان:

سیاست‌ های جدید دولت منجر به کاهش حباب قیمتی خودرو می شود

رییس انجمن قطعه سازان گفت: با سیاست جدید دولت مبنی بر تولید خودروهای کامل ، حباب قیمتی در بازار کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش در خصوص نوسانات قیمت خودرو به ایرنا گفت: با سیاست جدید دولت در تولید خودروهای کامل و جلوگیری از تولید خودروهای ناقص و وارد شدن آنها به کف پارکینگ خودروسازان، حباب قیمتی در بازار کاهش خواهد یافت.

وی افزود:‌ اینکه در یک ماه اخیر دو بار وزیر صنعت در خودروسازی‌ها حضور یافته، نشان‌دهنده پیگیری امور برای دست یافتن به اهداف تعیین شده و رفع مشکلات موجود است. هرچند قبلاً آمار تولید بالا بود اما خودروها تجاری نمی‌شد و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید و حتی افزایش خودروهای ناقص در کف پارکینگ ها به ۱۷۰ هزار دستگاه هم رسید.

این فعال صنعت قطعه سازی ادامه‌ داد: سیاست امروز، تولید کامل خودروها و عدم ورود به کف پارکینگ‌ها است که قابل قبول محسوب می شود اما به قطعه سازان فشار وارد می‌شود. در این صورت مشتریان به خودروها خواهند رسید و حباب قیمت‌ها در بازار کاهش خواهد یافت. بنابراین رضایت نسبی بیشتری حاصل خواهد شد.

نجفی‌منش توضیح داد: توان تولید برای تحقق این سیاست وجود دارد اما در تامین برخی چیپست‌ های وارداتی مشکل وجود دارد. با این حال هر تعداد چیپست که موجود است وارد خطوط تولید خواهد شد. چیپست‌ها کاهش ۲۰ درصدی تولیدات جهانی را به دنبال داشته که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در سطح جهان انجام شده اما رسیدن به وضعیت معمول دست‌کم یک سال زمان خواهد برد.

وی درخصوص هشت فرمان رییس‌جمهور به خودروسازان تصریح کرد: اگر فقط همان مورد هشتم یعنی واگذاری مدیریت خودروسازان به بخش خصوصی اجرایی شود، سایر هفت مورد دیگر نیز قابلیت اجرا خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ