کد خبر: ۱۸۹۱۵۶
۰:۱ - ۱۴۰۱/۲/۲۴

آخرین واریزی صندوق توسعه به بورس/ افشای صورت های مالی و قرارداد محرمانه
مدیرعامل عامل صندوق تثبیت بازارسرمایه خبر داد:

آخرین واریزی صندوق توسعه به بورس/ افشای صورت های مالی و قرارداد محرمانه

مدیرعامل عامل صندوق تثبیت بازارسرمایه با اعلام آخرین واریزی صندوق توسعه و برنامه سرمایه گذاری مستقیم در بورس از افشای صورت های مالی و قرارداد محرمانه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرمهدی صبائی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی در ازای سود از پیش تعیین شده نسبت به سرمایه‌گذاری ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی در بازار سهام اقدام کرده به ایسنا، گفت: ماهیت قرارداد امضا شده صندوق توسعه ملی با صندوق تثبیت بازارسرمایه، محرمانه است اما صورت های مالی صندوق تثبیت بزودی افشا و نرخ و شرایط قرارداد در یادداشت های توضیحی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: صندوق توسعه ملی برنامه دارد تا علاوه بر سپرده گذاری منابع تحت عنوان معادل ریالی یک درصدی در صندوق تثبیت، سرمایه گذاری های دیگری هم در بورس انجام دهد و صندوق  تثبیت در جایگاهی نیست که درمورد کم و کیف سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی توضیح دهد اما به طور کلی می تواند ابزاری برای تسهیل این سرمایه گذاری باشد.

این مقام مسئول توضیح داد: صندوق توسعه ملی قرار است معادل ریالی۵۱۰ میلیون دلار به حساب صندوق  تثبیت واریز کند و تاکنون ۳ هزار و ۹۸۴ میلیارد تومان معادل حدود ۱۶۸ میلیون دلار به حساب صندوق تثبیت  واریز کرده است. صندوق تثبیت، ریال دریافت کرده اما تسعیر و تبدیل بر اساس نرخ ETS روز واریز یا همان سامانه معاملات الکترونیک بانک مرکزی بود.

صبائی افزود: مابقی نیز ماهانه تا سقف ۶۵۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد تا سقف معادل ریالی۵۱۰ میلیون دلار تکمیل شود. براساس نرخ روز حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده و در صورت عدم تغییر نرخ ETS ، ۸۵۰۰ میلیارد تومان دیگر باید به صندوق تثبیت واریز شود.  واریز فروردین و اردیبهشت هم انجام می شود و صندوق تثبیت به نقدینگی جدید مجهز شد و این روند ماهیانه ادامه دارد تا این مبالغ در شرایط نامساعد بازار به کمک بازار سرمایه آید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ