کد خبر: ۱۸۹۳۶۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۳۱

تبعات عدم اعلام قیمت نفت خام بر عملکرد پالایشی ها و روند قیمت سهام
دبیر کل انجمن صنعت پالایش نفت مطرح کرد:

تبعات عدم اعلام قیمت نفت خام بر عملکرد پالایشی ها و روند قیمت سهام

دبیر کل انجمن صنعت پالایش با احتمال اعلام قیمت نهایی نفت خام حداکثر تا امروز توسط وزارت نفت برای انتشار صورت های مالی پالایشی ها گفت: بی توجهی دولت می تواند سبب ایجاد روند منفی در سهام این شرکت‌ها شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر عاشوری با اشاره به آخرین تصمیمات در زمینه عدم ارائه قیمت نفت خام از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به سنا گفت: از وزارت نفت باتوجه به نزدیکی زمان برگزاری مجامع انتظار می رود هر چه زودتر قیمت نهایی نفت خام را در راستای سهولت کار شرکت‌های پالایشی در زمینه بررسی صورت‌های مالی و انتشار در سایت کدال اعلام کنند.

وی افزود: شرکت‌های پالایشی هر سال با این مشکل مواجه هستند و به نظر می‌رسد با توجه به چالش‌های ایجاد شده هر چه زودتر قیمت نفت خام برای انتشار صورت های مالی شرکت‌های پالایشی اعلام شود. در اینصورت می‌توان شاهد نتیجه مثبت این اقدام در انتشار صورت های مالی بود. هفته گذشته جلسه‌ای برای تعیین تکلیف این چالش برگزار و وعده‌هایی برای ارائه قیمت نفت خام ظرف ۴۸ ساعت آینده داده شد. این در حالی است که تاکنون این اقدام انجام نشده و باعث ایجاد مشکل برای شرکت‌های پالایشی شده است.

این فعال صنعت پالایش نفت ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی جزو شرکت‌های سودده هستند و اعتبار داخل و سازمان بورس تلقی می‌شوند. با توجه به چنین وضعیتی دولت نباید نسبت به این مسئله بی توجه باشد و سبب آسیب به فعالیت شرکت‌های پالایشی و ایجاد روند منفی در سهام این شرکت‌ها شود. به احتمال زیاد حداکثر شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) قیمت نهایی نفت خام اعلام شود.

عاشوری به سودده بودن شرکت‌های پالایشی اشاره و عنوان کرد: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و جنگ اقتصادی اکنون شرکت‌های پالایشی در موقعیت بدی قرار ندارند. با توجه چنین وضعیتی کسب بازدهی ۱۰ درصدی توسط شرکت‌های پالایشی معقول است اما اقتصادی نیستند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ