کد خبر: ۱۸۹۳۸۵
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۲/۳۱

تسویه فوری وجوه سهامداران نزد کارگزار در همه روزهای سال ۲۴ ساعته شد
برای نخستین بار در بازار سرمایه:

تسویه فوری وجوه سهامداران نزد کارگزار در همه روزهای سال ۲۴ ساعته شد

امکان برداشت وجوه سهامداران نزد کارگزار در ۳۶۵ روز سال و ۲۴ ساعت شبانه روز برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران میسر شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن رضایی پور مدیر عامل کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) گفت: بازار سرمایه ایران پس از تدوین قانون جدید بورس و اوراق بهادار، رشد قابل توجهی در حجم و ارزش را تجربه کرد و با توسعه ابزارهای مالی مختلف و ابزارهای مشتقه در حوزه اوراق بهادار و کالا برای سلایق مختلف تقریبا نیاز سرمایه گذاران را مرتفع کرد.

حلقه مفقوده در سیکل انتقال دارایی بین بازارها، عدم ارتباط امن و سریع با بازار پول است که متاسفانه به اندازه ابزارهای مالی توسعه نیافته و سرعت پایین و مشکلات نقل و انتقال وجوه، موجب ساکن شدن سرمایه گذاران در یکی از بازارها می شود.

تغییرات بازار سرمایه به تبع تغییرات و نیازهای جامعه جهانی در حوزه مدیریت دارایی درحال افزایش است و سرعت تبادل اطلاعات و مبادلات بین بازارهای مختلف امری اجتناب ناپذیر است. آنچه امروزه به ارتقای بازارهای پولی و مالی کمک کرده استفاده از فن آوری اطلاعات و اتصال الکترونیکی بازارها است. بی شک توسعه رمز ارزها هم که توجه سرمایه گذاران زیادی را جلب کرده مرهون سرعت و امنیت انتقال دارایی ها در این بازار است.

یکی از مشکلات سهامداران، عدم امکان برداشت وجه از مانده مثبت نزد کارگزار در خارج از ساعات اداری یا روزهای تعطیل است و حتی در ساعات اداری و ایام غیر تعطیل درخواست وجه از کارگزاران با تاخیر حدود 24 ساعته مواجه است اما شرکت کارگزاری هوشمند رابین (کارگزاری مدبر آسیا) در راستای توسعه زیرساخت‌ها با سرمایه گذاری در حوزه فنآوری اطلاعات و نرم افزار و تاسیس شرکت ایده‌های هوشمند رابین و استفاده از مدیریت دانش موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان و تجربه متخصصین حوزه پرداخت و کیف پول پس از توسعه نرم افزار معامملات آنلاین اختصاصی با نام "رابین تریدر" ارتباط بازار سرمایه و بازار پول را با توسعه نرم افزار "تسویه آنی" برقرار کرده است.

با طراحی و ارایه این ابزار از سوی کارگزاری هوشمند رابین( مدبر آسیا) امکان برداشت وجوه نزد کارگزار در 365 روز سال و 24 ساعت شبانه روز میسر شده است.

از دیگر ویژگی این محصول، سرعت انتقال وجوه با بهره گیری از ظرفیت نرم افزارهای حوزه پرداخت امروزی است که عملیات بلافاصله پس از ثبت درخواست برداشت وجه بدون نیاز به برقراری هرگونه تماس تلفنی، مستقل از دخالت نیروی انسانی آغاز و به فاصله‌ای اندک به حساب بانکی مشتری واریز می‌شود.

این رویداد، گام نخست برقراری ارتباط بین حساب‌های بانکی و حساب‌های نزد کارگزار مشتریان بازار سرمایه بوده و در صورت آمادگی نهاد ناظر و فراهم کردن زیرساخت‌ها توسط سایر نهادهای مالی مانند صندوق های سرمایه گذاری می توان عملیات دریافت و پرداخت وجوه سرمایه گذاران را با سرعت بسیار بالا حتی در ایام تعطیل و خارج از وقت اداری امکان پذیر کرد.

توان بالای محصول در ثبت، نگهداری و گزارش دهی به لحظه برای رهگیری تراکنش ها، جلوگیری از خطاهای انسانی با تطبیق و احراز هویت مشتریان هنگام انجام درخواست، امنیت نقل و انتقال وجوه را بسیار بالا برده و دغدغه نهادهای مالی و نهادهای ناظر در حوزه تراکنش های مالی مرتفع می کند.

این محصول با دریافت مجوز رسمی از سازمان بورس بر روی نرم افزار معاملات آنلاین رابین تریدر برای تمام مشتریان کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) فراهم است و سایر مشتریان بازار سرمایه نیز می‌توانند با ثبت نام و فعال کردن کد بورسی نزد کارگزاری هوشمند رابین (مدبر آسیا) از این محصول استفاده کنند.

لینک ثبت نام :

https://modaberasiaregister.irbrokersite.ir/

رابین تریدر:

https://trader.rabin.ir/

ایده های هوشمند رابین :

https://rabin.ir/

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ