کد خبر: ۱۸۹۴۳۱
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۳/۱

آمار وزیر اقتصاد از ۷۷ میلیون یارانه بگیر رسما رد شد/ قطع یارانه ۵.۹ میلیون نفر
با اعلام وزیر تعاون :

آمار وزیر اقتصاد از ۷۷ میلیون یارانه بگیر رسما رد شد/ قطع یارانه ۵.۹ میلیون نفر

ادعای دو هفته پیش وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت یارانه جدید به ۷۷ میلیون نفر با اعلام وزیر تعاون مبنی عد م پرداخت به ۵.۹ میلیون نفر رسما " رد شد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌الله عبدالملکی در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان با اشاره به اینکه بالغ بر 500 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به جیب قاچاقچیان،خارجی ها و تولیدکنندگان خارج می رفت در خصوص آخرین وضعیت تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور در تمام جلسات بر رفع مشکلات و تامین معیشت مردم تاکید و اعلام کرده آبروی خود را می گذارد.

وی ادامه داد:طبق قانون بودجه 250 هزار میلیارد تومان برای بازتوزیع یارانه میان مردم در تبصره 14 قرار داده شده و 75 هزار میلیارد تومان هم برای پرداخت یارانه 45 هزار تومانی و معیشتی در نظر گرفته شده که قرار است این منابع به صورت یارانه مستقیم در اختیار مردم قرار گیرد.

این مقام مسئول افزود: سامانه یارانه ها از سال 93 بسته بود و تنها با حضور مردم در محل پلیس 10+  امکان ثبت اطلاعات وجود داشت. طبق آمار  سامانه رفاه ایرانیان هم 73 میلیون نفر یارانه می گرفتند که 61 میلیون نفر همزمان مشمول دو یارانه معیشتی و یارانه 45 هزار تومانی بودند.

عبدالملکی گفت: با اجرای هدفمندی یارانه ها و عدم واریز یارانه به حساب برخی، سامانه وزارت کار راه اندازی شد و طی یک هفته حدود 1.5 میلیون نفر  درخواست بازنگری در اطلاعات را ثبت کردند که در حال بررسی است. همچنین حدود 5.9 میلیون نفر که در فروردین یارانه تعلق می گرفت اما در اردیبهشت ماه یارانه ای به این تعداد افراد پرداخت نشد. بنابراین در دور اول برای 73.3 میلیون نفر یارانه واریز شد.

براساس این گزارش، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد 19 اردیبهشت مدعی شده بود بیش از 77 میلیون نفر یارانه 300 تا 400 هزار تومانی گرفته اند اما  بسیاری از افراد طبقه ضعیف و توسط و کارمند، مشمول این واریزی نشدند و معلوم نشد عدد 77 میلیون نفری بر چه اساسی اعلام شد ؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ