کد خبر: ۱۸۹۴۳۷
۱۳:۱ - ۱۴۰۱/۳/۱

اطلاعات نهانی از پروژه بانک سامان و رشد ۱۷ درصدی قیمت سهام در ۷ روز
تحلیلگر بازار سرمایه بررسی کرد:

اطلاعات نهانی از پروژه بانک سامان و رشد ۱۷ درصدی قیمت سهام در ۷ روز

تحلیلگر بازارسرمایه گفت: برخی دارندگان اطلاعات نهانی از یک پروژه بانک سامان، اقدام به خرید سهم قبل از شفاف سازی و رشد ۱۷ درصدی، سهام کرده بودند !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک سامان درحالی از تعیین تکلیف پروژه البرز مال و بدهی دو شخص حقیقی با مالکیت قطعی 50 درصدی و شناسایی سود غیر عملیاتی 928.6 میلیارد تومانی خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد که حافظ عزیزی اعلام کرد: عده ای ازما بهتران این قضیه را می دانستند و سهم را در محدوده 300 تومانی از بازار جمع و خریداری کردند تا قیمت به 350 تومان رسید و نماد متوقف شد.

براین اساس، "سامان" بازگشت به تکالیف مجمع 28 تیر سال 1400 در خصوص بند 12 گزارش حسابرس مبنی بر تعیین تکلیف پروژه البرز مال و بدهی مرویان و کامرانی اعلام کرد: پیرو مبایعه نامه 30 شهریور سال 94 و متمم ­های چهارگانه و قرارداد مشارکت رسمی 26 دی سال 96 دفترخانه 456 تهران تنظیمی بین بانک سامان و محمود اسمعیل زاده مرویان و رضا کامرانی جویمند، جلسات متعددی در راستای حل اختلاف و موضواعت مطروحه فی ما بین برگزار و پس از بحث و بررسی با وکلای حقوقی طرفین و تایید هیات مدیره بانک، مصالحه نامه­ ای 23 اسفند سال 1400 در 11 ماده تنظیم شد.

لکن اعتبار این توافق نامه طبق موارد قید شده در ماده 7 صلحنامه منوط به رسمیت شناختن سند انتقال عادی بین محمود اسمعیل زاده مرویان، رضا کامرانی جویمند به سعید رضایی توسط شعبه 79 دادگاه تجدید نظر استان تهران شد. پیرو این بند، توافقنامه سه جانبه ای بین بانک سامان، سعید رضایی و محمود اسمعیل زاده مرویان 19 اردیبهشت تنظیم شد که در نتیجه این توافق نامه، محمود اسمعیل زاده مرویان قبول کرد کلیه حقوق عینیه، فرضیه و متصوره در خصوص پروژه البرز مال را به سعید رضایی طی وکالت نامه 24 اردیبهشت در دفترخانه اسناد رسمی شماره 149 صلح قطعی کرده و از شکایت مطروحه در شعبه 79 دادگاه تجدید نظر و مطروحه در کلیه دادگاه ها انصراف قطعی و بی قید و شرط اعلام کرد.

با توجه به مراتب فوق و طی سند وکالت نامه رسمی 20 و 24 اردیبهشت در دفتر خانه رسمی اسناد رسمی 149 تهران، بانک مالک قطعی 50 درصد پروژه البرز مال و معادل ارزش درصد مالکیت در سرفصل املاک تملیکی ثبت شده که از محل آن کلیه بدهی و تسهیلات مرتبط با نامبردگان تسویه و سود عملیاتی ناشی از تسویه تسهیلات و سود غیر عملیاتی معادل 928.6 میلیارد تومان شناسایی و در دفاتر بانک ثبت شد. سهامداران آثار مالیاتی مترتب بر سود شناسایی شده را در محاسبات لحاظ کنند.

بنابراین گزارش، طبق اظهارات حافظ عزیزی تحلیل گر بازار سرمایه، قیمت سهم  5 تا 6 روز قبل از انتشار اطلاعیه در محدوده 300 تومانی بود. عده ای از ما بهتران (اینسایدرها) این قضیه و حکم و سود را می دانستند و سهم را در محدوده 300 تومانی از بازار جمع و خریداری کردند تا قیمت به 350 تومان رسید و نماد متوقف شد. معمولا عده ای نورچشمی و ... ،  اطلاعات و افشاگری های کدال را از چند روز قبل دارند و کدال آخرین ایستگاه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ