کد خبر: ۱۸۹۴۷۸
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۳/۲

جزییاتی از اصلاح قانون مهریه : عدم حبس مردان و حق ثبت تا ۱۵ درصدی
رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اعلام کرد:

جزییاتی از اصلاح قانون مهریه : عدم حبس مردان و حق ثبت تا ۱۵ درصدی

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، جزییاتی از اصلاح قانون مهریه مانند عدم حبس مردان و حق ثبت چهاردهم تا ۱۵ درصدی مهریه‌های بیش از ۱۴ تا ۲۰۰ سکه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، موسی غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون مهریه که در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصویب شده به تسنیم، گفت: این طرح برای اعلام نظر نمایندگان در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفته و در نوبت بررسی صحن قرار دارد. برخی نمایندگان نیز درحال جمع‌آوری امضا برای اولویت بررسی هستند.

وی افزود: بدهکارانی بدون دین و طلب‌های بلاعوض مانند مهریه در زندان به‌سر می‌برند که باید درباره نحوه مجازات این گروه، بازنگری جدی صورت گیرد. در بررسی طرح توسط کمیسیون ، جمع‌بندی شد که مردان دیگر به‌ علت مهریه نباید حبس شوند و بانوان نیز برای به اجرای مهریه مجبور به طی مراحل دادرسی نباشند. همچنین تمهیداتی برای جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین اندیشه شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین مقرر شده برای جلوگیری از دریافت مالیات‌ از مهریه‌های سنگین، حق ثبت لحاظ شود که برای مهریه‌های تا 14 سکه، بدون حق ثبت بوده اما از مهریه‌های 14 تا 100 سکه، چهاردهم درصد، بین 100 تا 200 سکه دو درصد و مهریه‌های بیش از 200 سکه 15 درصد حق ثبت دریافت خواهد شد.

به گفته غضنفرآبادی، حق ثبت مهریه از هر دو طرف به‌ میزان 50 درصد دریافت و وجه حاصله به صندوق تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند که در بودجه سالانه برای آن ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود، واریز خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ