کد خبر: ۱۸۹۴۸۰
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۳/۲

چین همچنان درگیر کرونا/ دستورالعمل دورکاری ۲۲ میلیون نفر تمدید شد

چین همچنان درگیر کرونا/ دستورالعمل دورکاری ۲۲ میلیون نفر تمدید شد

دستورالعمل دورکاری ۲۲ میلیون شهروند ساکن پکن برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا تمدید و کنترل های بیشتری اعمال شد تا وضعیت صفر کرونا در این شهر برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رویترز اعلام کرد: دستورالعمل دورکاری ۲۲ میلیون شهروند ساکن پکن تمدید شد تا از شیوع هرچه بیشتر کرونا جلوگیری شود. همچنین آزمایش های کرونایی بیشتری در شانگهای انجام و کنترل های بیشتری اعمال شد تا وضعیت صفر کرونا در این شهر پس از دو ماه قرنطینه برقرار شود.

براساس این گزارش، ۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در پایتخت چین دیروز شناسایی شد. ۶۱ مورد بیش از روز قبل از آن و بالاترین آمار روزانه تاکنون در طول شیوع یک ماهه بود. در شانگهای نیز کمتر از ۶۰۰ مورد روزانه ابتلا برای ۲۲ می گزارش شد. با اینکه رقم اعلام شده کمتر از یک چهارم آمار اواخر ماه مارس است اما نگرانی همچنان در شانگهای و پایتخت باقی است.

به ساکنان 5 بخش پکن کار در منزل و عدم حضور در مکان‌های شلوغ توصیه شد. افراد ملزم به حضور فیزیکی در محل کار با ظرف 48 ساعت نتیجه تست منفی پی‌سی‌آر را همراه داشته و فقط در مسیر محل کار و منزل تردد کنند.

پیشتر حمل و نقل عمومی محدود شد و برخی مراکز فروش با موارد جدید ابتلا در آن‌ها پلمپ شد. این محدودیت ها آسیب های اقتصادی قابل توجهی را در پی داشته و زنجیره تامین جهانی و تجارت بین المللی را مختل کرد.

در شانگهای با بازگشایی ۲۵۰ خط اتوبوسرانی و بخش کوچکی از سیستم مترو و اجازه ترک منزل به افراد بیشتری اما به مدت معین کمی از محدودیت‌ها کاسته شد اما به طور کلی محدودیت‌های بیشتری در ماه جاری اجرا می‌شود.

 از ۱۵ آوریل همه پرسنل در مناطق قرنطینه و کنترل شده با ترکیب آزمایش های آنتی ژن و تست تشخیص اسید نوکلئیک غربالگری می شوند و پرسنل مناطق احتیاط نیز تحت آزمایش های آنتی ژن قرار می گیرند. براساس نتایج غربالگری و شرایط خطرناک، مناطق در شانگهای به مناطق قرنطینه، کنترل شده و احتیاطی طبقه بندی شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ