کد خبر: ۱۸۹۴۸۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۳

تحلیل رضایی از دلایل بی ثباتی امنیت غذایی دنیا / برنامه‌ ۲ ساله ذخیره کالاها

تحلیل رضایی از دلایل بی ثباتی امنیت غذایی دنیا / برنامه‌ ۲ ساله ذخیره کالاها

معاون اقتصادی رئیس جمهور سه دلیل برای به خطر افتادن امنیت غذایی دنیا اعلام کرد و از برنامه دو ساله دولت برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن رضایی در جریان سفر به خوزستان و در حاشیه بازدید از بندر امام و انبارهای ذخایر کالاهای اساسی گفت: برنامه‌ریزی شده تا با تقویت تولید داخل و واردات کالاهای اساسی و کشاورزی به امنیت غذایی لطمه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: امنیت غذایی در سطح جهان در شرایط خاصی است و اولین زنگ خطر امنیت غذایی از ۲ سال پیش با شیوع کرونا و ویروس های همه‌گیر به صدا در آمد. تغییر اقلیم و گرم شدن زمین دومین عامل به خطر انداختن امنیت غذایی در دنیا و سومین هشدار نیز جنگ اوکراین و روسیه است. این سه مورد امنیت غذایی جهان را با تغییر و تحول اساسی مواجه کرد و جوامع بزرگ به دنبال یک برنامه ۱۰ ساله برای امنیت غذایی هستند.

این مقام مسئول افزود: از ظرفیت های مهم بندری ایران بندر امام است که در طول سال می توان ۷۰ میلیون تن کالا را از این بندر صادر و وارد کرد به طوریکه سال گذشته ۴۸ میلیون تن مبادله ،تخلیه و بارگیری کالا در این بندر انجام شد. در ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از طریق این بندر وارد و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا خارج شد و درحال حاضر سه میلیون تن کالا در انبارها ذخیره شده است.

رضایی توضیح داد: قبلا دغدغه ذخایر کالا سالانه بود اما با توجه به شرایط ذخایر محصولات کشاورزی در دنیا باید برنامه ریزی ها دو ساله شود و بعد برنامه‌ ریزی ۱۰ ساله تا از نظر کالاهای اساسی و امنیت غذا، نگرانی نباشد. طی سه ماه گذشته هم سه‌میلیارد دلار خرید کالا صورت گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ