کد خبر: ۱۸۹۵۲۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۴

دادگاه پرونده شرکت دارویی دریافت کننده ۹۲ میلیون یورو دوم مرداد برگزار می‌شود
سخنگوی قوه قضاییه:

دادگاه پرونده شرکت دارویی دریافت کننده ۹۲ میلیون یورو دوم مرداد برگزار می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه، زمان دادگاه پرونده شرکت دارویی و دریافت کننده ۹۲ میلیون یورو ارز دولتی را دوم مرداد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده مافیای دارو و پرونده اکتوور کو دریافت کننده ارزهای دولتی گفت: پرونده مورد بحث در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران تحت رسیدگی قرار دارد و فرآیند رسیدگی در جریان است.

وی ادامه داد: جلسه دادرسی دوم مرداد برگزار می‌شود و با احراز مجرمیت افراد، قاطعانه و قانونی برخورد می‌شود.

پیش از این ذبیح الله خداییان سخنگوی وقت قوه قضاییه درباره مافیای دارو گفته بود: طبق گزارش سازمان اطلاعات سپاه در سال ۹۹ برای پنج شرکت دارویی، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تشکیل و برای شرکت‌ اکتوور کو، پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

مدیران این شرکت برای گرفتن ارز دولتی اقدام به ثبت شرکت‌هایی کردند که از کانال آن نسبت به خرید و واردات موارد اولیه دارو اقدام کرده و ارز دولتی می‌گرفتند. این شرکت‌ها از طریق جعل مدارک و فاکتورهای خرید و افزایش ساختگی قیمت‌ها، موفق شدند مبالغ زیادی ارز دولتی در حدود ۹۲ میلیون یورو اخذ کنند.

بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو نیز اخیرا درباره فساد گفت: این پرونده ها بسیار مهم هستند و در یک فقره حدود ۱۰۰ میلیون دلار سوء استفاده، بیش نمایی و فاکتورسازی شد. این سیستم درجاهای دیگر هم تخلف می کند و از سیستمی با چنین تخلفاتی در تولید دارو نمی‌توان انتظار رعایت امانت و تحویل داروی مناسب داشت. این زنگ خطر بزرگی است، البته افراد متخلف کم هستند اما کم آن‌ها هم زیاد است.

وی ادامه داد: رقم تخلفات می‌تواند چند هزار میلیارد باشد. فقط سال گذشته نیروهای سازمان غذا و دارو در بررسی پرونده‌ها و پیش فاکتورها توانستند از گرانفروشی سه هزار میلیارد تومان دارو جلوگیری کنند. این موضوع مربوط به فاکتورهای غیرواقعی بود. به خاطر همین در اَبَر سامانه تیتک یک سامانه دیگر برای رصد قیمت های داروهای تولید داخل و وارداتی راه اندازی شد. اکنون در این سامانه قیمت داروهای وارداتی به صورت آنلاین رصد می ‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ