کد خبر: ۱۸۹۵۶۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۶

سود ۱۸ درصدی وام کمک ودیعه مسکن با بازپرداخت ۵ ساله
بانک مرکزی اعلام کرد:

سود ۱۸ درصدی وام کمک ودیعه مسکن با بازپرداخت ۵ ساله

بانک مرکزی با اشاره به موافقت پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومانی، سود این وام و دوره پرداخت را ۱۸ درصد و حداکثر ۵ ساله اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد با موافقت شورای پول و اعتبار سقف پرداخت وام کمک ودیعه مسکن افزایش پیدا کرد و سقف این تسهیلات در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان شد.

براساس این گزارش، دوره بازپرداخت این تسهیلات با اعطای آن از محل منابع بانکی موضوع ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن در سقف کلی ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، حداکثر ۵ ساله و نرخ سود آن نیز ۱۸ درصد است.

ساکنین تهران برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن جدید باید ماهانه ۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۳۴۲ تومان قسط پرداخت کنند. سود این تسهیلات نیز ۵۲ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۶۴ تومان است. به عبارتی، بانک در پایان دوره ۵ ساله بیش از ۱۵۲ میلیون تومان از دریافت کننده این تسهیلات می‌گیرد.

مبلغ اقساط ماهانه وام ۷۰ میلیونی ودیعه مسکن تقریبا یک میلیون و ۷۷۷ هزار و ۵۳۹ تومان و سود این وام نیز ۳۶ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان است. دریافت کنندگان وام ۴۰ میلیونی کمک ودیعه مسکن نیز باید ماهانه معادل یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان قسط بدهد. سود این وام نیز ۲۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ