کد خبر: ۱۸۹۵۹۰
۰:۱ - ۱۴۰۱/۳/۷

برآورد این هفته بازار با نگاه کوتاه مدت سهامداران و توجه به صنایع کوچک
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

برآورد این هفته بازار با نگاه کوتاه مدت سهامداران و توجه به صنایع کوچک

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال چند صنعت در آخرین روز معاملات هفته قبل، اعلام کرد سهامداران به چند دلیل دارای نگاه کوتاه مدتی بوده و به صنایع کوچک توجه دارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نرگس توانایی درباره شرایط بازار سهام در دومین هفته خرداد اعلام کرد: بازار چهارشنبه گذشته متعادل شروع شد اما بسیار زود با افزایش تقاضا و نوسانات مثبت صنایع اکثرا کوچک مواجه و در نهایت مثبت به کار خود پایان داد. در این میان صنایع نیروگاهی، سیمانی، ساختمانی، کاغذی، زراعت، قندی و غذایی از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

نکته قابل توجه داد و ستدهای آخرین روز هفته پیش، موج تقاضای جدیدی بود که در اواخر بازار برای صنایع پالایشگاهی و خودرویی ایجاد شد تا در نهایت در کنار صنایع کوچک، شاخص کل با رشد بیش از ۸ هزار واحدی مواجه شود و به ارتفاع ۱.۵۶۴ میلیون واحدی برسد.

نحوه داد و ستد هایی که پیش بینی می شود اوایل این هفته نیز ادامه داشته باشد و بازاری مثبت با لیدری صنعت نیروگاهی شروع شود اما تا رفع ابهامات مختلف صنایع، گذر موفقیت آمیز شاخص کل از سطوح مقاومتی فعلی، مشخص شدن گزارشات حسابرسی شده برخی صنایع از جمله صنعت پرحاشیه پالایشگاهی و نتیجه مذاکرات برجام، داد و ستدها همچنان در سایه احتیاط خریدران سپری خواهد شد و احتمال اصلاح مجدد شاخص کل و قیمت ها، دور از ذهن نیست.

به همین دلیل عمده فعالین بازار سرمایه همچنان دیدگاهی کوتاه مدتی خواهند داشت و ترجیع می دهند در صنایع کم شناور (به اصلاح کوچک) و نمادهای شاخص هم وزنی به معامله بپردازند تا جایی که قرار داشتن ارزش معاملات و نوسان آن طی دو هفته اخیر در محدوده ۵ تا ۷ هزار میلیارد تومان، مهر تایید این نظریه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ