کد خبر: ۱۸۹۹۴۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۱۹

حذف تولید تیبا و سمند موجب التهاب بازار می‌شود / ضرب‌العجل معرفی جایگزین
نماینده مجلس:

حذف تولید تیبا و سمند موجب التهاب بازار می‌شود / ضرب‌العجل معرفی جایگزین

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: توقف خط تولید تیبا و سمند بدون معرفی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود که باید ضرب‌العجلی توسط وزارت صنعت تعیین شود تا خلاء این خودروها به افزایش نرخ مجدد نینجامد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت‌اله فیروزی درباره ضرورت معرفی هرچه سریعتر خودروهای جایگزین تیبا و سمند به خانه ملت گفت: خودروسازان باید در این راستا تولید خودروهای ایمن و به‌ روز و استاندارد تمام توان را بکار گیرند اما باید توجه کرد، توقف خط تولید تیبا و سمند بدون معرفی خودروی جایگزین موجب التهاب بازار می‌شود. بنابراین وزارت صنعت باید ضرب‌الاجلی برای خودروسازان به منظور معرفی خودروهای جایگزین تعیین کند.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به تازگی، استاندارد تیبا و سمند را تائید نکرد. معمولا خودروهای تائید نشده، توسط اقشار متوسط و ضعیف جامعه از نظر درآمدی استفاده می‌شود و توقف خط تولید آنها بدون معرفی خودروی جایگزین موجب ضرر و زیان مردم می‌شود.

فیروزی افزود: خودروسازان و وزارت صنعت باید در بازه زمانی کوتاهی استانداردهای لازم برای تولید خودروهای داخلی را رعایت کنند تا بازار با تنش جدیدی به واسطه حذف برخی خودروها روبرو نشود. دولت باید خودروسازان را ملزم به ارائه برنامه‌های تولید خودروهای باکیفیت و با قیمت مناسب کند تا خلا خودروهایی مانند تیبا و سمند منجر به افزایش قیمت مجدد نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ