کد خبر: ۱۸۹۹۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۲۱

پیگیری لغو تصمیم عدم عرضه خودرو در بورس کالا و تبدیل طرح به قانون
نماینده مجلس مطرح کرد:

پیگیری لغو تصمیم عدم عرضه خودرو در بورس کالا و تبدیل طرح به قانون

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پیگیری لغو تصمیم وزارت صنعت خبر داد و گفت: اگر دولت قبول نکند خودرو در بورس کالا عرضه شود با طرح این موضوع در صحن آن را به شکل قانون درخواهیم آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روح‌ اله ایزدخواه با بیان اینکه از ابتدا تصمیم مجلس، عرضه کامل خودرو در بورس کالا بود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون ساز و کار شوراى رقابت، قیمت‌ گذارى دستورى و قرعه‌کشی در این حوزه با نتیجه مثبتی همراه نبوده و بکارگیرى این اقدامات بیشتر منجر به ایجاد التهاب در بازار شده است.

وی افزود: در شرایطی که عرضه نسبت به تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد و بازار خودرو دچار نوسان شد، تصمیم جدى براى عرضه این کالا در بورس گرفته و اگر همان زمان این طرح اجرایی می‌شد امروز ثمرات آن را کل صنعت و مصرف‌کنندگان می‌دیدند. اتخاذ چنین تصمیمى مى توانست با اثر مثبت بر قیمت‌گذارى همراه شود اما این اقدام در دولت قبل با استقبال چندان زیادى همراه نشد. نمایندگان مجلس با توجه به مخالفت‌هاى دولت قبل در انتظار آغاز به کار دولت جدید و برنامه مسئولان براى عرضه خودرو در بورس کالا بودند.

ایزدخواه ادامه داد: طرح قرعه‌کشى در بازار خودرو جزو تصمیمات دولت قبل بود و اکنون هم با اصلاح جزیى در سامانه یکپارچه نمى‌توان شاهد رفع مشکلات حاکم در بازار خودرو بود. اکنون کمیسیون صنایع و معادن مجلس بطور جد پیگیر لغو تصمیم وزارت صنعت و ادامه عرضه خودرو در بورس کالا است. در صورت توافق با دولت شاهد اجراى عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود. در غیر این صورت با طرح این موضوع در صحن، عرضه خودرو در بورس را به شکل قانون در خواهیم آورد.

بنابراین گزارش، عرضه خودرو در بورس کالا از ۲۸ اردیبهشت آغاز اما ۱۸ خرداد با دستور معاون صنایع حمل و نقل وزیر صنعت متوقف شد. عرضه‌‌هایی که عمرشان کمتر از یک ماه بود!

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ