کد خبر: ۱۹۱۴۴۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۲

اقبال سه گروه مهم بورس با تکیه بر ریسک کامودیتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بازارهای جهانی
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اقبال سه گروه مهم بورس با تکیه بر ریسک کامودیتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بازارهای جهانی

کارشناس بازار سرمایه گفت: در کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدت نمی‌توان از بازار انتظار رشد خاصی داشت اما با درنظر گرفتن ریسک کامودیتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بازارهای جهانی، سه گروه بورسی مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سینا عنایت ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌الهی با انتشار مطلبی با عنوان "در بلندمدت بازار محکوم به رشد است" در دنیای اقتصاد اعلام کرد: در حالت کلی اقتصاد جهانی پس از دوران کرونا وارد شرایطی تورمی شد و جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین دست به‌ دست هم داد و منجر به افزایشی شدن تورم در سطح اقتصاد جهانی شد.

پس از آن با جلسات متعدد فدرال‌ رزرو و اظهارات تند پاول، نرخ بهره افزایش یافت. این مهم باعث افزایش قدرت دلار و تضعیف بازارهای جهانی و ورود به چرخه انقباضی شد. بنابراین همگی این موارد چشم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انداز بازار داخل را با چالش مواجه کرد.

به‌جز معضلات و بحران‌های خارجی و بین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌المللی در داخل نیز برخی معضلات وجود دارد که هرکدام به نوعی بر بازارها و بازار سرمایه اثر می‌گذارند.  از چند هفته قبل رشد نرخ دلار با توجه به اخباری از مذاکرات، قطعنامه شورای‌ حکام علیه ایران و وضع تحریم‌های جدید، شروع شد اما با اقداماتی که بانک مرکزی داشت فعلا دلار در محدوده فعلی آرام گرفت. بنابراین در کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و میان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدت نمی‌توان از بازار انتظار رشد خاصی داشت اما در ادامه می‌توان با درنظر گرفتن ریسک کامودیتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و بازارهای جهانی، گروه پالایشی پتروشیمی و فلزی را در وهله اول مد نظر قرار داد.

سهامداران می‌توانند مدیریت سرمایه و تخصیص منابع مالی را با در‌نظر گرفتن صندوق درآمد ثابت از استراتژی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تشکیل سبد سهام در میان‌ مدت لحاظ کنند و با توجه به بازار و شرایط موجود، سهام بنیادی با تقسیم سود را در نظر بگیرند.  این نکته باید برای سهامداران روشن شود که بازار سرمایه همیشه در بلندمدت پربازده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین بازار است.

هرچند ممکن است رشد این بازار نسبت به بازارهای دیگر با تاخیر صورت گیرد اما رشد آن قطعی است. همه شواهد و قرائن حاکی از آن است بازار سرمایه در آینده رشد خواهد داشت. بنابراین سهامداران نباید در این روزها که بازار در حال اصلاح است، نگران باشند و نسبت به رشد آن تردید کنند.  بازار سرمایه با توجه به شرایط کنونی محکوم به رشد است و نباید نگران جاماندن آن از دیگر بازارها بود.

در این میان سهامداران باید قبل از خرید و فروش سهم همه شرایط را بررسی کنند و سپس اقدام به خرید کنند. این بررسی نیز مستلزم داشتن آگاهی و دانش کافی است. بنابراین آن دسته از سهامداران که آگاهی و تجربه کافی ندارند نباید بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌محابا و با سیگنال‌هایی که از کانا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بورسی می‌گیرند دست به خرید و فروش سهام بزنند.  

بهترین روش حضور این دسته از افراد در بازار سرمایه، سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری غیرمستقیم است تا از این طریق هم ریسک معاملات پایین بیاید و هم بازار با هیجانات منفی و کاذب روبرو نشود و بر مسیر درست حرکت کند.  نباید اجازه داد اتفاقی که دو سال‌ پیش افتاد دوباره تکرار شود. در آن دوره چون همه سهم‌‌‌‌‌‌ها در حال رشد بودند افرادی که شناختی نسبت به بازار سرمایه نداشتند وارد بازار شدند و بصورت مستقیم سهام خرید و فروش می‌کردند. با شروع ریزش بازار مشخص شد همه این تصورات غلط بود. بنابراین امروز نباید اشتباه گذشته را تکرار کرد و عبرت گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ