کد خبر: ۱۹۱۶۷۹
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۴/۸

مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در قطر برقرار است/ احیای توافق در وین

مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا در قطر برقرار است/ احیای توافق در وین

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگری منتقل نشده، گفت: مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با تسهیل گری اتحادیه اروپا در قطر برقرار است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خبرگزاری کویت، پیتر استانو درباره برگزاری مذاکرات غیرمستقیم برجامی گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگری منتقل نشده و در قطر، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا برقرار است.

وی افزود: به عنوان گام اول در این مرحله، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در زمینه پیدا کردن راهی برای پیشرفت است تا آمریکا در نهایت بتواند به برجام ملحق شود. مباحث میان شرکای توافق درباره برجام هنوز قرار است در وین برگزار شود و مذاکرات در دوحه با تسهیل‌گری جوزپ بورل آغاز شد و انریکه مورا به نمایندگی از وی در آن‌جا حضور دارد.

استانو ادامه داد: زمان از سرگیری مذاکرات وین به اراده شرکای مذاکرات بستگی دارد تا مسیر رو به جلو را در زمینه تدابیر نهایی پیدا کنند. بنابراین در عین تمایل به حرکت سریع، همانند دیپلماسی همیشگی باید قدم به قدم پیش رفت. ابتدا باید نتیجه مذاکرات دوحه را در نظر گرفت سپس امید است امکان از سرگیری مذاکرات در وین به سرعت میسر شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ