کد خبر: ۱۹۱۷۰۰
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۴/۹

احتمال تشدید تحریم ها علیه ایران با پایان بی نتیجه مذاکرات قطر
شبکه آمریکایی مدعی شد:

احتمال تشدید تحریم ها علیه ایران با پایان بی نتیجه مذاکرات قطر

شبکه آمریکایی پس از پایان مذاکرات قطر و نتیجه بخش نبودن مدعی شد: ممکن است واشنگتن در صورت شکست مذاکره هسته‌ای به تشدید تحریم‌ها علیه ایران و عملیات‌های خرابکارانه هسته‌ای روی بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ان‌ بی‌ سی نیوز در گزارشی با اشاره به اظهارنظر سال گذشته آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا آماده است در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای به گزینه‌های دیگر روی بیاورد به نقل از مقام‌های آمریکایی اعلام کرد: واشنگتن آماده است تا در صورت چنین سناریویی، تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

براساس این گزارش، احتمالاً واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند و به دنبال اجرای دقیق‌تر تحریم‌های موجود با تمرکز ویژه بر هدف قرار دادن فروش نفت تهران به چین است. عملیات خرابکارانه احتمالی علیه برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌تواند روی میز باشد.

به گفته مقامات سابق، دستیاران کنگره و تحلیلگران با توجه به اینکه چشم‌انداز نجات برجام به طور فزاینده‌ای تیره به نظر می‌رسد، دولت بایدن تحت فشار فزاینده‌ای در واشنگتن و از سوی متحدان خاورمیانه‌ای برای بررسی گزینه‌های دیگر به منظور مقابله با برنامه هسته‌ای ایران قرار گرفت. دو هفته گذشته به درخواست سناتورها، دولت بایدن جلسه توجیهی محرمانه پشت درهای بسته درباره ایران ارائه کرد و گزینه‌های احتمالی طرح ب را در صورت شکست دیپلماسی در نجات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ارائه کرد.

بنابراین گزارش، شب گذشته مذاکرات در پایتخت قطر پایان یافت. پس از اعلام انریکه مورا درباره عدم پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم دوحه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید پایان یافتن مذاکرات گفت: آمریکا از اینکه ایران باز هم نتوانست به ابتکار اتحادیه اروپا پاسخ مثبت دهد و هیچ پیشرفتی حاصل نشد، ناامید شد.  ایران مانند گذشته در دوحه موضوعاتی را مطرح کرد که کاملاً غیرمرتبط با برجام بود و ظاهراً آماده تصمیم‌گیری اساسی در مورد اینکه آیا می‌خواهد توافق را احیا کند یا آن را دفن کند، نبود.

به گفته یک مقام ارشد آمریکا، مذاکرات نه تنها پیشرفتی نداشت بلکه در یک نقطه راکد قرار گرفت و این مرحله به معنای عقب‌گرد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ