کد خبر: ۱۹۱۷۳۰
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۴/۱۱

معرفی ۱۰ کارگزار اول بورس با سهم ۹۷.۵ هزار میلیارد تومانی
برای سومین ماه سال اعلام شد:

معرفی ۱۰ کارگزار اول بورس با سهم ۹۷.۵ هزار میلیارد تومانی

در پایان سومین ماه سال که بیش از ۱۰۴.۹ هزار میلیارد تومان در بورس معامله شد،۱۰ کارگزار برتر با انجام ۹۳ درصد از کل معاملات ، ۹۷.۵ هزار میلیارد تومان را به تنهایی جابجا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران با اتمام سومین ماه سال، 58 روز کاری را سپری کرد و طی آن افزون بر 585.3 میلیارد سهم به ارزش بالغ بر 342.2 هزار میلیارد تومان توسط شرکت های کارگزاری دست به دست شد.

براساس گزارش این آمار درحالی است که طی اردیبهشت ماه بیش از 201.1 میلیارد سهم به ارزش 122.6 هزار میلیارد تومان در 18 روز کاری معامله شد که در مقایسه با معاملات خرداد با بیش از 169.2 میلیارد سهم به ارزش 104.9 هزار میلیارد تومان در 21 روز کاری، حکایت از افت 15.8 و 14.4 درصدی حجم و ارزش معاملات دارد.

در این حجم از معاملات شرکت های بورسی، کارگزاری مفید در صدر این گروه با تکیه بر مشتریان خرد و کلان و رویه معاملات آنلاین ، 35.9 هزار میلیارد تومان معامله خرداد را به خود اختصاص داد و کارگزاری آگاه نیز با 19.6 هزار میلیارد تومان در رتبه دوم ایستاد.

کارگزاری های کاریزما، بانک پارسیان و بانک سامان هم به ترتیب با 7.9 ، 5.3 و 5.2 هزار میلیارد تومان معامله در رده های سوم، چهارم و پنجم ایستادند تا به این ترتیب از پله های اول تا پنجم در اختیار دو شرکت کارگزاری وابسته به بانک باشد.

در رده های بعدی هم کارگزاری های مبین سرمایه، بانک تجارت، آرمون بورس، ارگ هومن و نهایت نگر با انجام 5.1، 4.9، 4.8، 4.5 و 4.3 هزار میلیارد تومان از معاملات بورس قرار گرفتند.

همچنین در مجموع، کارگزاری های مفید با 125.2 هزار میلیارد تومان، آگاه با 62 هزار میلیارد تومان، کاریزما با 25 هزار میلیارد تومان، مبین سرمایه با 19 هزار میلیارد تومان و حافظ با 18.4 هزار میلیارد تومان، رتبه های اول تا پنجم ارزش معاملات بورس را طی سه ماه نخست سال بدست آوردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ