کد خبر: ۱۹۱۷۳۵
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۴/۱۱

شدیدترین ضرر میلیاردهای جهان با آب شدن 1.4 تریلیون دلار

شدیدترین ضرر میلیاردهای جهان با آب شدن 1.4 تریلیون دلار

500 ثروتمند برتر دنیا از جمله ایلان ماسک، جف بروس و مارک زاکربرگ طی نیمه اول سال جاری میلادی 1.4 تریلیون دلار را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ با وجود افزایش ثروت میلیاردهای جهان طی دوسال گذشته به دلیل بحران کرونا این گروه در شش ماه گذشته،  شدیدترین ضرر را حتی تا کاهش نصف سرمایه تجربه کردند.  به طوریکه 62 میلیارد دلار از ثروت ایلان ماسک، 63 میلیارد دلار از ثروت جف بروس و ثروت خالص مارک زاکربرگ تا کمتر از نصف کاهش یافت.

براساس این گزارش، 500 ثروتمند برتر دنیا 1.4 تریلیون دلار در نیمه اول سال جاری میلادی از دست دادند و با وجود افزایش ثروت طی دوسال گذشته به دلیل محرک‌های اقتصادی بی‌سابقه دولت‌ها در بحبوحه کرونا و افزایش ارزش شرکت‌های فناوری تا ارزهای مجازی آن‌ها شدیدترین کاهش شش ماهه ثروت را برای طبقه میلیاردر دنیا تجربه کردند.

با وجود افزایش نرخ بهره برای مقابله با افزایش تورم، بسیاری از سهام‌ گران‌ قیمت و میلیاردرهای مالک درحال‌ سقوط هستند. شرکت تسلا بدترین عملکرد سه‌ ماهه را در بهار سال جاری تجربه کرد و سهام آمازون بیشترین کاهش را از زمان ترکیدن حباب دات‌کام داشت اما با وجود همه این اتفاقات، تغییر چندانی در بهبود نابرابری ثروت صورت نگرفت. شرکت تسلا هنوز با 208.50 میلیارد دلار بیشترین ثروت دنیا را دارد و مالک آمازون با 129.6 میلیارد دلار ثروت خالص، دومین ثروتمند بزرگ دنیا لست.

برنارد آرنالت ثروتمندترین مرد فرانسه با 128.7 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته و پس‌ از وی بیل گیتس با 114.8 میلیارد دلار قرار دارد. این نفرات تنها ثروتمندانی با بیش‌ از 100 میلیارد دلار سرمایه هستند.

در ابتدای سال جاری میلادی 10 ثروتمند دیگر بیش‌ از 100 میلیارد دلار ثروت داشته و از آن جمله می‌توان به زاکربرگ اشاره کرد اما وی در حال حاضر با 60 میلیارد دلار هفدهمین ثروتمند دنیا است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ