کد خبر: ۱۹۱۷۷۴
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۴/۱۲

گرانترین و ارزانترین استان ها معرفی شدند / درصد تورم کالاها و خدمات
برای خرداد:

گرانترین و ارزانترین استان ها معرفی شدند / درصد تورم کالاها و خدمات

گرانترین و ارزانترین استان ها طبق تورم کالاها و خدمات معرفی شدند و در گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها ، کهکیلویه و بویراحمد و قزوین با ۷۱.۹ و با ۹۳.۴ درصد گرانترین و ارزانترین بودند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تورم نقطه به نقطه کالاها و خدمات مصرفی خانوارها به تفکیک استان و گروه های اصلی خوراکی ها و آشامیدنی ها، دخانیات، پوشاک و کفش، مسکن، آب، برق گاز و سایر سوخت ها، مبلمان و لوازم خانگی و نگهداری معمول، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، تفریح و فرهنگ، آموزش، هتل و رستوران، کالاها و خدمات متفرقه بررسی شد.

براساس این گزارش در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تورم نقطه به نقطه 82.6 درصد بود و کهکیلویه و بویر احمد با ۷۱.۹ درصد و قزوین با ۹۳.۴ درصد در صدر گرانترین و ارزانترین استان ها قرار گرفتند.

همچنین تورم نقطه به نقطه در گروه مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها 31.4 درصد بوده و خوزستان با ۲.۳ درصد و لرستان با ۴۳.۵ درصد کم مصرف و پرمصرف ترین استان بودند.

در گروه حمل و نقل نیز تورم نقطه به نقطه در کل ایران ۴۳.۱ درصد بود که کرمان با ۳۴.۶ درصد و مازندران با ۵۰.۴ درصد ، ارزانترین و گرانترین استان بودند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ