کد خبر: ۱۹۱۷۸۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

خط تولید کارخانه آزمایش بعد ۱۵ سال‌ تعطیلی احیا شد / راه اندازی خط کولر آبی
در مرودشت با ۴۰ نیرو:

خط تولید کارخانه آزمایش بعد ۱۵ سال‌ تعطیلی احیا شد / راه اندازی خط کولر آبی

خط تولید کارخانه آزمایش در مرودشت بعد ۱۵ سال تعطیلی احیا شد و مرحله اول خط تولید با ۴۰ نیرو آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، کارخانه آزمایش مرودشت بعد از 15 سال تعطیلی، احیا شد و مرحله اول خط تولید این شرکت با 40 نیرو آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، اواخر سال 1337 کارخانه لوازم خانگی آزمایش تاسیس شد. این شرکت بعد انقلاب، تحت پوشش سازمان صنایع ملی قرار گرفت. این شرکت از سال 75 در بورس تهران پذیرش شد. پیشرفت کارخانه تا جایی بود که علاوه بر شعبه تهران، شعبه مرودشت نیز با طرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون دستگاه لوازم خانگی در استان فارس افتتاح شد و بیش از 500 کارگر را بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت کرد.

این کارخانه در سال 82 با اجرای اصل 44 به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد. سال 83 در بورس هلدینگ پیام که دارای 17 کارخانه بود، 51 درصد سهام آن را حسین داوودیان خریداری کرد و مابقی سهام هم بین سایر شرکا منتقل شد. با گذشت چند سال از فعالیت این کارخانه ، مشکلات آغاز شد  و کارگران برای حل مشکلات دست به اعتراض زدند. پس از مدتی مسئولان کارخانه به بهانه زیانده بودن، تصمیم به تعطیلی کارخانه گرفتند که ابتدا شعبه تهران و سپس مرودشت تعطیل شد.

مهر سال گذشته رئیسی در سفر به استان فارس پس از دیدار با مردم روستای کناره مرودشت از این کارخانه بازدید کرد و در جریان علت مشکلات قرار گرفت. تلاش ها برای از سر گیری فعالیت این شرکت صنعتی آغاز شد تا در نهایت 28 خرداد در گام نخست فعالیت را شروع کرد.

کارخانه مرودشت در این مرحله با 40 نفر نیرو و تولید آبگرمکن در سه اندازه حجمی متفاوت شروع به کار کرد. در مرحله دوم و پایان مرداد ماه خط تولید کولر آبی با ظرفیت اشتغال 60 نفر راه اندازی خواهد شد.  برنامه ریزی شده ظرفیت اشتغال نیروها به 300 نفر برسد.

بنابراین گزارش، شرکت آزمایش مهر سال 91 به دلیل زیاندهی و حجم معاملات پایین از فهرست شرکت های بورسی لغو پذیرش شد و از 21 آبان سال 92 به بازار پایه فرابورس منتقل شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ