کد خبر: ۱۹۱۷۹۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

اقتصادهای بزرگ اروپا به علت تشدید سیاست‌های پولی به رکود خواهند رفت

اقتصادهای بزرگ اروپا به علت تشدید سیاست‌های پولی به رکود خواهند رفت

تشدید سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی در حوزه یورو موجب خواهد شد اقتصادهای بزرگ اروپا به رکود بیشتری وارد شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه فایننشال‌تایمز با اشاره به تشدید سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی اعلام کرد: این تصمیمات می‌تواند اقتصادهای بزرگ اروپا را وارد رکود کند. بیش از ۴۰ میلیارد دلار اوراق مشارکت اروپایی به سختی معامله می‌شوند که نگرانی فزاینده‌ای را درباره توانایی شرکت‌ها برای پرداخت اصل و بهره اوراق قرضه به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش، محاسبات بر اساس شاخص‌های شرکت خدمات مالی اینتراکتیو دیتا نشان می‌دهد اوراق قرضه شرکتی در پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۶ میلیارد یورو انباشت شده است.

حجم بدهی شرکت‌های بزرگ از ۱۰ خرداد تا ۹ تیر بیش از دو برابر شده و نگرانی‌ها در مورد اینکه تصمیمات بانک مرکزی مبنی بر تشدید سیاست‌های پولی که می‌تواند اقتصادهای بزرگ را وارد رکود کند، افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران همچنین نگرانند سطوح بالای تورم هزینه های راه اندازی مشاغل را افزایش دهد.

کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در اردیبهشت اعلام کرد: به دلیل تورم فزاینده در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا احتمالا از اوایل تیر افزایش نرخ بهره را آغاز می‌کند.

بانک مرکزی اروپا اجرای سیاست خرید اوراق قرضه را که با هدف تزریق نقدینگی لازم برای احیای اقتصاد منطقه یورو در دوران پساکرونا اجرا می‌شود، متوقف خواهد کرد. موعد توقف اجرای این سیاست ابتدای سه ماهه سوم سال جاری میلادی است و مدتی بعد، اولین افزایش نرخ بهره انجام خواهد شد.

در روزهای گذشته نرخ تورم در کشورهایی که از واحد پولی یورو استفاده می‌کنند به شکل کم‌سابقه‌ای افزایش یافت و رکورد تازه‌ای به جا گذاشت. بر اساس آخرین گزارش اداره آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات، تورم سالانه در ۱۹ کشور منطقه یورو در خرداد و تیر به نرخ ۸.۶ درصد رسید که از میزان ۸.۱ درصد ثبت شده در اردیبهشت و خرداد عبور کرده است.

تحلیل‌گران دلیل عمده این پدیده را افزایش شدید هزینه‌های انرژی می‌دانند که بخشی از آن به تبعات تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین مرتبط می‌شود. بدین ترتیب نرخ تورم در منطقه یورو از سال ۱۹۹۷، زمان ثبت پول واحد اروپایی تاکنون در بالاترین سطح قرار گرفته است. بهای انرژی در منطقه یورو ۴۱.۹ درصد افزایش یافته و قیمت مواد غذایی، الکل و دخانیات نیز به تبع آن با افزایش ۸.۹ درصدی همراه بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ