کد خبر: ۱۹۱۸۱۴
۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

مجوز جدید صنایع بورسی و غیربورسی برای تامین برق صادر شد
از سوی وزارت نیرو :

مجوز جدید صنایع بورسی و غیربورسی برای تامین برق صادر شد

صنایع بورسی و غیر بورسی طبق مصوبه جدید مجاز شدند برای تامین بخشی از برق، اقدام به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر کرده و معادل انرژی غیریکنواخت تولیدی، انرژی یکنواخت از شبکه برق دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصوبه ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث شده توسط صنایع به‌صورت خودتامین از سوی علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) و توانیر ابلاغ شد تا مشکلات ناشی از کمبود تولید برق در ساعات اوج مصرف حذف شود.

طبق این مصوبه، ساتبا موظف است برای صنایع متقاض مایل به تامین تمام یا بخشی از برق مورد نیاز از طریق احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک، پروانه احداث صادر کند و با همکاری توانیر نسبت به تنظیم قرارداد موضوع این مصوبه به صورت سه جانبه مابین ساتبا، توانیر و متقاضی احداث نیروگاه اقدام کند. همچنین نظارت بر حسن اجرای این مصوبه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مربوطه به ساتبا محول شده است.

شرکت توانیر نیز موظف است طرح‌های اتصال به شبکه مربوطه را ظرف مدت یک هفته بررسی و ضمن تایید با ارائه نقطه نظرات اصلاحی در اخذ مجوز اتصال به شبکه برای نیروگاه‌های دارای پروانه احداث از ساتبا مساعی لازم را به عمل آورد و تمام تمهیدات لازم به‌منظور ترانزیت و تحویل برق هموار به مشترکان در نقطه مصرف بر اساس تولید نیروگاه را انجام دهد.

صنایع می‌توانند جهت تامین بخشی از انرژی برق موردنیاز نسبت به احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر اقدام و معادل انرژی غیر یکنواخت تولید شده توسط این نیروگاه‌ها، انرژی یکنواخت از طریق شبکه سراسری برق دریافت کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ