کد خبر: ۱۹۱۸۱۵
۱۳:۵ - ۱۴۰۱/۴/۱۳

اروپا و آمریکا بعد از مذاکرات دوحه نا امید شدند/ فرصت کم احیای برجام
مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه:

اروپا و آمریکا بعد از مذاکرات دوحه نا امید شدند/ فرصت کم احیای برجام

مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه گفت: اروپا و آمریکا بعد از مذاکرات دوحه نا امید شدند و فرصت زیادی برای احیای برجام نمانده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسم محبعلی درباره دورنمای دستیابی به توافق احیای برجام به انتخاب گفت: پیش از شرع دور جدید مذاکرات احیای برجام در دوحه، امیدواری‌‌‌هایی بود اما با اتفاقات دوحه برای طرف‌‌‌های اروپایی و شاید برای ناظران داخلی به یأس تبدیل شد. چرا که طبق ادعای طرف مقابل، ایران خواسته‌‌‌های خارج از برجام را مطرح کرده و مذاکرات به شکست برخورد.

وی ادامه داد: آینده نسبتا مبهم به نظر می‌رسد و فرصت زیادی برای احیای برجام نیست. همچنین شهریور احتمالا گزارش بعدی آژانس در مورد برنامه هسته‌‌‌ای ایران و عدم همکاری به شورای حکام خواهد رفت و شاید قطعنامه جدید برای ارجاع پرونده به شورای امنیت صادر شود. بنابراین اوضاع چندان روشن نیست و مبهم است. مگر اینکه تصمیماتی گرفته شود تا شرایط تغییر کند.

محبعلی درباره تحقق ضمانت‌‌‌های خواسته شده ایران از جمله عدم‌ استفاده از ساز و کار ماشه و اعمال تحریم های جدید آمریکا توضیح داد: آنچه قابل به‌ دست آوردن است، همان چارچوب برجام و توافقات قبلی است. تصور امتیازات بیشتر، صحیح نیست. ممکن است طرف‌‌‌هایی مثل روسیه ایران با تشویق کنند برای افزایش خواسته‌‌‌ها ، زمینه عدم توافق یا تعویق را فراهم کنند اما اگر منافع ملی ایران مطرح باشد امکان احیای برجام در همان چارچوب قبلی وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ