کد خبر: ۱۹۱۸۸۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۵

محل صرف منابع حاصل از عرضه اولیه سهام زرنام در بورس اعلام شد
توسط معاون مالی هلدینگ زر :

محل صرف منابع حاصل از عرضه اولیه سهام زرنام در بورس اعلام شد

معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر با اشاره به آمادگی شرکت فرهیختگان زرنام برای عرضه اولیه سهام در بورس، محل صرف منابع حاصله را طرح های توسعه ای اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی امینی قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی زر در جریان بازدید خبرنگاران از پالایشگاه غلات زرنام متعلق به شرکت گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام با اشاره به درج نماد این شرکت در بازار دوم معاملات بورس تهران و آمادگی برای عرضه اولیه سهام گفت: هدف از عرضه های اولیه، انگیزه دادن به بازار است.

وی افزود: به همین دلیل عرضه‌های اولیه معمولا با قیمت پایین‌تر نسبت به ارزش واقعی عرضه می شود. این موضوع درمورد زرنام نیز صدق می‌کند که در حقیقت این شیرینی مجموعه زر به بازار سرمایه است.

این مقام مسئول از اخذ جواز تاسیس ساخت یک میلیون دستگاه انواع خودروی اقتصادی، باری و سواری خبر داد و گفت: در این راستا مذاکراتی با چندین برند صورت گرفته و زمانی که به نتیجه رسید نتایج اعلام می‌شود.

امینی ادامه داد: شرکت زر خودرو علاوه بر ساختمان دفتر مرکزی در خیابان شیخ بهایی ، زمینی به مساحت 440 هکتار در استان البرز خریداری کرد که نیازی به تغییر کاربری ندارد.

رضا مشهدی زاده معاون مالی و اقتصادی هلدینگ زر هم درخصوص عرضه اولیه سهام زرنام گفت: منابع حاصل از عرضه اولیه صرف طرح های توسعه ای خواهد شد.

براساس این گزارش، گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام 29 دی سال 89 بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شهرستان ساوجبلاغ به ثبت رسید و فعالیت را به موجب پروانه‌های بهره‌برداری اخذ شده از وزارت صنایع و معادن آغاز کرد.

آغاز بهره برداری شرکت از سال 95 بود. شرکت گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام اولین پالایشگاه غلات و نخستین بندر خشک ایران است که پس از راه‌اندازی اقدام به اخذ پروانه بهداشتی ساخت، پروانه پاکسازی غلات و نگهداری غلات در سیلو از سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی، پروانه ساخت خوراک دام، طیور و آبزیان از سازمان دامپزشکی کرد.

این کارخانه به عنوان یکی از صنایع پیشرو در بخش صنایع تبدیلی با ارزش افزوده بالا است. در این پالایشگاه زیستی غلات می‌توان از تمام اجزای غلات، محصولات متنوع مانند انواع نشاسته خام، انواع قندهای مایع( گلوکز و فروکتوز)، مالتودکسترین، دکستروز، جوانه ذرت، محصولات جانبی خوراک دام و طیور و آبزیان( فیبر، گلوتن، ذرت شکسته) تولید کرد.

این کارخانه در سامانه ریلی منشعب از ریل سراسری با وجود سیلوها در کنار ریل ایستگاه های تخلیه ریلی و کامیونی دارای کلیه مشخصات یک بندر خشک است. گروه صنعتی پژوهشی فرهیختگان زرنام با اتکا به مزیت تامین، تولید و توزیع در دسترس می‌تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده ها واحد صنعتی زیر دستی و نیز صدها واحد صنعت غذایی و دارویی را فراهم آورد.

از مزایای دیگر این مجموعه داشتن آزمایشگاه‌های بسیار مجهز و پیشرفته در صنعت غذا است که به عنوان همکار سازمان غذا و دارو و استاندارد و دامپزشکی مشغول به فعالیت است. از مزایای قابل توجه دیگر این مجموعه تصفیه فاضلاب و سیستم تصفیه آب با فناوری بسیار پیشرفته است.

سرمایه شرکت هزار میلیارد تومان و 41 درصد سهام به مرتضی سلطانی، 25 درصد سهام به آرش سلطانی، 10 درصد سهام به محسن امینی، 10 درصد سهام به مهدی امینی و 10 درصد دیگر به شرکت توسعه صنعتی غذایی زر تعلق دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ