کد خبر: ۱۹۱۸۹۴
۱۰:۲ - ۱۴۰۱/۴/۱۵

عرضه نفت ایران و ونزوئلا منجر به کاهش بحران انرژی خواهد شد/ چالش‌های بزرگ
دبیرکل اوپک:

عرضه نفت ایران و ونزوئلا منجر به کاهش بحران انرژی خواهد شد/ چالش‌های بزرگ

دبیرکل اوپک با اعلام چند چالش‌ بزرگ، گفت: صنعت نفت در محاصره بوده اما با افزایش عرضه نفت ایران و ونزوئلا، کمبود جهانی کاهش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، محمد بارکیندو گفت: صنعت نفت به علت سال ها کمبود سرمایه گذاری در محاصره قرار گرفته و این امر سبب کمبود عرضه شد. در صورت صدور مجوز و ورود نفت ایران و ونزوئلا به بازار، کمبود عرضه را می توان کاهش داد. سال ها تحریم، عرضه نفت ایران و ونزوئلا را محدود کرد و تحریم های غرب علیه روسیه به عنوان عضوی از اوپک پلاس نیز موجب کاهش عرضه در بازار شد.

وی افزود: اگر نفت ایران و ونزوئلا اجازه بازگشت به بازار پیدا کنند می توان منابع را باز و ظرفیت را تقویت کرد. فشار بر این صنعت به علت تلاش برخی از کشورها برای کنار گذاشتن سوخت های هیدروکربنی افزایش یافته و با وجود تلاش برای جلوگیری از گرم شدن زمین، تقاضا برای نفت حتی با وجود کاهش سرمایه گذاری و رشد قیمتی درحال افزایش است.

این مقام اوپک با وجود کاهش 3.3 درصدی ظرفیت پالایش کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2021، پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت تا سال 2045 افزایش می‌یابد.

بارکیندو ادامه داد: صنعت نفت در چندین جبهه با چالش‌های بزرگ مانند کرونا، تحولات ژئوپلتیکی اروپا، جنگ اوکراین، فشارهای تورمی و آسیب پذیری بسیاری از کشورها در برابر افزایش قیمت انرژی مواجه است و ظرفیت سرمایه گذاری را در دراز مدت تهدید می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ