کد خبر: ۱۹۱۹۲۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۶

تولید واکسن داخلی متوقف شد / الزام تزریق دز یادآور برای مقابله با موج جدید

تولید واکسن داخلی متوقف شد / الزام تزریق دز یادآور برای مقابله با موج جدید

در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر وزارت بهداشت اعلام کرد برای مقابله با موج جدید کرونا حتما باید دز یادآور واکسن کرونا تزریق شده و نماینده مجلس از توقف تولید واکسن داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس در پی افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت به خبرآنلاین گفت: مسلما" موارد ابتلاء از نوع اومیکرون بوده و زیر سویه BA۵ در ایران شناسایی شد و امید است موج جدیدی در پیش نباشد. اما در صورت ایجاد، شدت موج جدید کمتر از قبلی است. با وجود احتمال دورقمی شدن فوتی‌های روزانه، سه رقمی شدن این آمار پیش‌بینی نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایمنی واکسن زمان مشخصی دارد و به مرور این ایمنی کاهش می‌یابد. بنابراین علاوه بر تزریق دز یادآور در سال ۱۴۰۱ در جهت مقابله با پیک هفتم، افرادی که ۶ ماه از تزریق دوز سوم واکسن آنها گذشته است، لازم است دوز یادآور را دریافت کرده و افراد بالای  ۱۲ سال حتما یک دز واکسن یادآور بزنند تا بتوان در مقابل تغییرات اخیر این ویروس مقابله کرد.

حسینعلی شهریاری نماینده مجلس نیز گفت: برخلاف پرداخت به موقع پول جهت تهیه واکسن‌های خارجی، برای خریدن واکسن‌های داخلی این‌گونه عمل نشد. شرکت‌های داخلی مقدار زیادی واکسن تولید کردند. اما نه از آن‌ها تحویل گرفته شده و نه پولی به آن‌ها پرداخت شد. بنابراین شرکت‌های واکسن‌ساز با وجود داشتن توان کافی، تولید را متوقف کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ