کد خبر: ۱۹۲۲۰۱
۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۴/۲۵

موضع مشترک آمریکا و عربستان درباره دخالت ایران در کشورها و سلاح اتمی

موضع مشترک آمریکا و عربستان درباره دخالت ایران در کشورها و سلاح اتمی

آمریکا و عربستان با صدور بیانیه ایی ضمن تاکید بر حل و فصل اختلافات از راه‌های دیپلماتیک خواهان جلوگیری از دخالت ایران در دیگر کشورها و دستیابی به سلاح اتمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آمریکا و عربستان بعد از دیدارهای جو بایدن با محمد بن سلمان در سفر به جده با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: واشنگتن و ریاض ۱۸ توافقنامه و تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه انرژی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات، فضا و سلامت امضا کردند و تاکید می‌کنند دیدگاه یکسانی نسبت به منطقه‌ای که با تمام جهان مرتبط است دارند. منطقه‌ای که در آن امنیت، ثبات و رفاه حاکم است.

همچنین بر اهمیت حل و فصل اختلافات بین‌المللی از راه‌های دیپلماتیک و صلح آمیز تاکید می‌ شود ولی باید از دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها و دستیابی به سلاح اتمی جلوگیری شود.

آمریکا از تعهد عربستان به حمایت از تعادل بازارهای جهانی نفت به منظور دستیابی به رشد اقتصادی پایدار استقبال می‌کند. واشنگتن و ریاض به‌عنوان شرکای استراتژیک در حوزه‌های آب و هوایی و انرژی فعالیت خواهند کرد و آمریکا به حمایت امنیتی و نظامی از عربستان متعهد شد.

تعهد دو طرف برای مقابله با القاعده و داعش و جلوگیری از جریان جنگجویان خارجی، حمایت از حاکمیت و امنیت لبنان، حمایت قاطع از آتش بس در یمن با میانجی‌گری سازمان ملل، راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین از دیگر محورهای بیانیه است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ