کد خبر: ۱۹۲۳۲۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۲۹

سهم ۶۸ درصدی ۷ بانک بورسی و دولتی از ۲۶۸ میلیون کارت بانکی

سهم ۶۸ درصدی ۷ بانک بورسی و دولتی از ۲۶۸ میلیون کارت بانکی

تعداد کل کارت‌های برداشت بانکی به بیش از ۲۶۸ میلیون کارت یعنی به ازا هر ایرانی ۳.۲ کارت رسید و از کل تعداد این کارت‌ها ۶۸ درصد آن را ۷ بانک صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تعداد کل کارت‌های برداشت بانکی به 268 میلیون و 249 هزار کارت رسید تا سرانه هر ایرانی 3.2 کارت تعیین شود. در این میان 68 درصد کارت‌ها از آن 7 بانک بورسی و دولتی ملی و صادرات با 18 و 12.7 درصد، ملت و سپه با 11.9 و 9.3 درصد و کشاورزی، تجارت و مسکن با 6.6 ، 4.9 و 4.7 درصد است.

براساس این گزارش، طبق اعلام بانک مرکزی همچنین در پایان فروردین ، تعداد کارت‌های بانکی به بیش از 411 میلیون کارت رسیده که سهم تهرانی ها و سایر استان ها 26 و 74 درصد بود و کارت‌های بانکی ملی، سپه، تجارت، صادرات و ملت بیشترین سهم را داشتند.

همچنین بیش از 7 میلیون کارت اعتباری در بانک‌ها صادر شده و سهم هر ایرانی به یک دهم درصد هم نمی‌رسد. از کل کارت‌های اعتباری صادر شده در بانک‌ها 44.7 درصد در استان تهران و 55.2 درصد هم سهم سایر استان‌ها است.

براساس آمارهای بانک مرکزی حدود 61 هزار دستگاه خودپرداز فعال بوده و تعداد پایانه‌های ارائه‌ دهنده خدمات بانکی در شعب بانک‌ها هم بالغ 65 هزار دستگاه است.

ارزش ریالی مبلغ تراکنش‌ بانک‌ها در خودپردازها در فروردین 364 هزار میلیارد تومان و ارزش تراکنش‌ها در پایانه‌های شعب بانک‌ها 247 هزار میلیارد تومان بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ