کد خبر: ۱۹۲۴۳۷
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۵/۱

وعده دولت در عدم گرانی کالاها و پرداخت پول کشاورزان محقق نشد
نماینده مجلس:

وعده دولت در عدم گرانی کالاها و پرداخت پول کشاورزان محقق نشد

نماینده مجلس گفت: دولت در ثابت نگه داشتن قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور ۱۴۰۰بدقولی کرد و بخش کشاورزی هم به شدت دچار ضعف مدیریتی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال محمودزاده با انتقاد از عدم تامین به موقع نهاده‌های دامی و افزایش قیمت کالاهای اساسی نسبت به شهریور 1400 به خانه ملت گفت: دولت قول داده بوده با حذف ارز 4200 تومانی، قیمت کالاهای اساسی تغییر نکند اما قیمت‌ها چند برابر شد. عدم تامین به موقع نهاده های دامی سبب شد مرغ تخمگذار کشتار و موجب کاهش تولید و گرانی شود.

وی ادامه داد: دولت می‌خواهد با واردات، کمبود نهاده را جبران کند اما باید این محصول را به دو برابر قیمت از پول بیت المال خریداری کند. در حالیکه می‌توان مرغ با عرضه آزاد کیلویی 50 هزار تومان تولید کرد باید با 90 هزار تومان از کشورهای دیگر وارد می شود و این ضعف دولت و وزارت کشاورزی است.

این نماینده توضیح داد: دولت حدود دو ماه پیش گندم کشاورزان را خریداری کرده اما هنوز پول آن‌ها را نداده است. این سبب می‌شود کشاورز گندم را به دلال و واسطه‌ها بفروشد و دولت باید از دیگر کشورها گندم وارد کند. بنابراین بخش کشاورزی به شدت دچار ضعف مدیریتی است.

محمودزاده افزود: دولت باید پول گندم کشاورزان را بلافاصله پرداخت کند تا آن‌ها تشویق شوند و محصول را تحویل دولت دهند نه دلال و واسطه‌ها.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ