کد خبر: ۱۹۲۴۵۰
۱۳:۶ - ۱۴۰۱/۵/۱

سه تغییر مهم در تامین بودجه دولت جدید و بدهی۵۰۰ هزار میلیاردی دولت روحانی
نماینده مجلس اعلام کرد:

سه تغییر مهم در تامین بودجه دولت جدید و بدهی۵۰۰ هزار میلیاردی دولت روحانی

نماینده مجلس با اعلام بدهی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت روحانی،گفت: از زمان دولت جدید، فروش نفت بیشتر و وصول مطالبات حاصل از فروش نفت و گاز و درآمدهای مالیاتی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر قادری در برنامه تلویزیونی گفت: سال جاری بودجه حدود 1392 هزار میلیارد تومان است و مقرر شده حدود 400 تا 500 هزار میلیارد تومان از طریق فروش و صادرات نفت و به همین اندازه از طریق مالیات تامین شود. بخشی دیگر نیز از محل تحقق سایر درآمدها خواهد بود.

وی ادامه داد: برای اعلام کسری بودجه باید دید چه میزان از درآمدهای نفتی و چه میزان از طریق فروش اوراق اسلامی محقق می‌شود. از زمان استقرار دولت سیزدهم، هم فروش نفت بیشتر شده و هم وصول مطالبات حاصل از فروش نفت و گاز بالاتر رفته و هم وصول درآمدهای مالیاتی افزایش یافت.

قادری افزود: شیوه تامین کسری بودجه توسط دولت تغییر کرده و دولت از طریق استقراض از مردم منابع را تامین می‌کند. دولت گذشته از همین طریق در حدود 500 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم گذاشت و این دولت در حال جبران همین استقراض بوده و ماهیانه حدود 10 هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها جبران می‌شود اما مانند گذشته استقراض مستقیم از بانک مرکزی انجام نمی‌شود. البته ممکن است در مقاطعی دولت ناچار شود موقتا استقراض کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ