کد خبر: ۱۹۲۴۵۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲

قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان معرفی شدند / ایران در رتبه ۱۰۲
برای سال ۲۰۲۲ :

قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان معرفی شدند / ایران در رتبه ۱۰۲

در فهرست جدید قوی‌ترین گذرنامه‌های جهانی در سال ۲۰۲۲ ژاپن رتبه اول را کسب کرد و ایرانیان با کسب رتبه ۱۰۲ می‌توانند بدون ویزا به ۴۳ کشور سفر کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان ان، شرکت مشاوره جهانی هنلی گزارش جدیدی درباره برترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۲۲ منتشر و اعلام کرد: ژاپن با پیشی‌ گرفتن از سنگاپور و کره جنوبی، قوی‌ترین گذرنامه را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، شهروندان ژاپنی می‌توانند بدون ویزا به ۱۹۳ مقصد سفر کنند. دارندگان گذرنامه‌های سنگاپور و کره جنوبی نیز بدون ویزا به ۱۹۲ مقصد دسترسی دارند.

آلمان و اسپانیا با امکان دسترسی به ۱۹۰ مقصد در رتبه سوم و فنلاند، ایتالیا و لوکزامبورگ با دسترسی به ۱۸۹ کشور به طور مشترک در رتبه چهارم این فهرست قرار دارند. اتریش، ‌دانمارک، سوئد و هلند هم در جایگاه پنجم و فرانسه، ‌ ایرلند، پرتغال و بریتانیا در رتبه ششم قرار گرفته‌اند.

در رتبه هفتم این فهرست نیوزلند، ‌بلژیک، نروژ، سوئیس و آمریکا قرار دارند. آمریکا تا سال ۲۰۱۴ به همراه بریتانیا دارای قوی‌ترین گذرنامه‌ بود. بسیاری از کارشناسان تنزل قدرت گذرنامه‌ این کشور را بیشتر به سیاست‌های بین‌المللی ربط داده‌اند.

گذرنامه ایران نیز در این رتبه‌بندی در جایگاه ۱۰۲ قرار دارد و شهروندان ایرانی امکان دسترسی بدون ویزا به ۴۳ مقصد را دارند.

افغانستان با دسترسی بدون ویزا به ۲۷ کشور بار دیگر در جایگاه ۱۱۲ و پایین‌ترین رتبه این فهرست قرار گرفت. عراق با ۲۹ مقصد در رتبه ۱۱۱،  سوریه، پاکستان، یمن، سومالی، نپال و فلسطین به طور مشترک و کره شمالی نیز به ترتیب جایگاه‌های ۱۱۰ تا ۱۰۵ این فهرست را دارند.

دارندگان گذرنامه هندی همچون پیش کرونا می‌توانند دسترسی بدون محدودیت به ۵۷ مقصد داشته باشند. این در حالی است که این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۲۳ مقصد کاهش پیدا کرده بود.

در پی هجوم روسیه به اوکراین نیز دارندگان گذرنامه روس بیش از هر زمان دیگری با محدودیت سفر به سایر نقاط جهان مواجه شده‌اند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ