کد خبر: ۱۹۲۴۷۴
۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۵/۲

باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک چند روزه در اکثر نقاط ایران
سازمان هواشناسی اعلام کرد:

باران، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک چند روزه در اکثر نقاط ایران

سازمان هواشناسی برای آسمان اکثر نقاط ایران و تا پایان هفته جاری پیش بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و گرد و خاک کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با اعلام هشدارهایی برای اکثر نقاط ایران پیش بینی رگبار باران، رعد و برق و باد شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در برخی استان‌ها تا پایان هفته کرد و خواهان آمادگی دستگاه‌های اجرایی شد.

براساس این گزارش، فعالیت بارش‌های مونسونی در جنوب شرق و جنوب ایران از امروز تا پایان هفته جاری تشدید خواهد شد. بنابراین آسمان نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس با رگبار باران، رعد و برق، باد شدید موقتی همراه خواهد شد.

سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب فارس، جنوب بوشهر، چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، غرب و جنوب یزد، جنوب بوشهر، و پنجشنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، غرب و جنوب یزد، نیمه جنوبی اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، شرق خوزستان و جنوب بوشهر براثر تشدید فعالیت سامانه‌ با رگبار باران، رعد و برق، باد شدید موقتی همراه با گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

 

از سوی دیگر امروز و فردا سامانه بارشی سواحل دریای خزر و برخی استان‌ها هم فعال و  منجر به سیلاب ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر می شود. بر همین اساس ساکنین استان‌های اردبیل و گیلان منتظر رگبار باران، رعد و برق، باد شدید و موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ باشند که با جاری شدن روان آب‌ها و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای موقت و اختلال در ناوگان حمل‌ و نقل توامان خواهد شد.

سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق هم طی دوشنبه تا روز پنجشنبه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، جنوب خراسان جنوبی، یزد، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مرکزی رخ خواهد داد.

همچنین امروز و فردا استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، جنوب سمنان، شرق اصفهان و شرق یزد با وزش شدید باد و خیزش و نفوذ گرد و خاک مواجه خواهند شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ