کد خبر: ۱۹۲۴۷۸
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۵/۲

توافق‌ با ایران همچنان ممکن است اما به شرط بازگشت تهران به تعهدات
رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد :

توافق‌ با ایران همچنان ممکن است اما به شرط بازگشت تهران به تعهدات

رئیس‌جمهور فرانسه با انتقاد از توقف مذاکرات و اعلام اینکه توافق‌ با ایران همچنان ممکن است،خواهان بازگشت تهران به تعهدات برجامی از رئیس جمهور شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورو نیوز، امانوئل ماکرون در گفت‌وگوی تلفنی دو ساعته با ابراهیم رئیسی از توقف مذاکرات هسته‌ای انتقاد و اعلام کرد: توافق‌ هسته‌ای با ایران همچنان ممکن است اما تهران باید به تعهدات بازگردد. همچنین ماکرون خواستار آزادی چهار تبعه فرانسوی است که در ایران بازداشت هستند، شد.

بر اساس این گزارش، رئیسی هم اقدامات و مواضع آمریکا و کشورهای اروپایی را غیرسازنده دانست و گفت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است. ایران حصول توافق را در گر و حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌ها از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تامین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند.

رئیسی و مکرون همچنین در بخش دیگری راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و بحران‌های عمده جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی را بررسی کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ