کد خبر: ۱۹۲۵۱۹
۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۵/۳

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست
مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست

مدیرعامل فولاد مبارکه از تولید تختال مورد نیاز فولادهای الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم برای نخستین بار خبر داد و گفت: ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولادها پیوست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدیاسر طیب‌نیا همزمان با عید غدیر و برای نخستین بار از تولید تختال مورد نیاز فولادهای الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم با اتکا به دانش فنی کارکنان فولاد مبارکه خبر داد و گفت: ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولادها پیوست.

وی افزود: این دستاورد ارزشمند گامی بزرگ و استراتژیک در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است. رفع نیازهای داخلی، رقابت با تولیدکنندگان خارجی و شکستن حلقه تحریم‌های ظالمانه از مهم‌ترین دستاوردهای این موفقیت است. فولادهای الکتریکی در زمینه تولید ترانسفورماتورها و موتورهای الکتریکی و در تولید فولادهایی با خواص مغناطیسی خاص کاربرد دارند و مقادیر زیاد سیلیسیم و آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و گوگرد از مشخصه‌های بارز این نوع محصولات فولادی است.

طیب‌نیا ادامه داد: فولادهای الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم یکی از گریدهای استراتژیک صنعت فولاد محسوب می‌شود. تولید این نوع فولادها حتی در خارج هم بصورت محدود و توسط تولیدکنندگان خاص انجام می‌شود.

غلامرضا سلیمی مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه درخصوص چگونگی و جزئیات تولید این محصول ارزشمند گفت: ازآنجا‌  که مصرف این نوع ورق فولادی در ایران هر روز در حال افزایش است، نیاز به تولید این محصول جهت مصرف داخلی و نیز امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی و صدور آن به کشورهای دیگر به‌شدت احساس می‌شد.

وی افزود: در راستای بومی‌سازی فناوری تولید این نوع فولادها بر اساس تجهیزات موجود در شرکت، جلسات متعدد کارشناسی بین قسمت‌های مختلف انجام شد و پس از مشخص شدن موارد با اهمیت در روند تولید و ارائه راهکارهای دقیق موردنیاز برای رفع محدودیت‌های تجهیزاتی، گروه کارشناسی تشکیل و آزمایش های اولیه در ناحیه فولادسازی انجام گرفت و تحلیل و بررسی و نهایتا یک دستورالعمل خاص برای تولید این فولاد طراحی شد.

سلیمی ادامه داد: تولید فولاد با مقادیر زیاد سیلیسیم و آلومینیوم و درعین حال مقادیر کم کربن و گوگرد نیازمند استفاده از تجهیزاتی خاص مثل VOD در فولادسازی و تنظیمات ماشین ریخته‌گری و دستورالعمل‌های خنک‌سازی با حساسیت بالا است که با محاسبات کارشناسی در ذوب‌سازی، سرباره‌سازی و ریخته‌گری توسط کارشناسان ناحیه فولادسازی، محدودیت‌های تجهیزاتی جبران و امکان تولید این فولاد با تجهیزات موجود فراهم شد و نهایتا روز عید غدیر خم این گرید فولادی بدون عیب با موفقیت ذوب‌سازی و ریخته‌گری شد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» احمدی | ساعت ۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۵/۳
0
0
پاسخ
آره،
دقیقا از قیمت سهام فولاد در بورس معلومه
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ